رسانه‌های اجتماعی

July 30, 2024
11:20 سه شنبه، 9ام مردادماه 1403
کد خبر: 170856

کاربران اینستاگرام می‌توانند برای حساب خود چت‌بات شخصی بسازند

منبع: Peivast

متا، شرکت مادر اینستاگرام، به کاربران اجازه می‌دهد تا چت‌بات‌های هوش مصنوعی شخصی سازی شده بسازند و به پروفایل خود اضافه کنند. این اقدام تلاش دیگری از سمت متا برای کمک به تولید‌کنندگان محتوا و ادغام هرچه بیشتر هوش مصنوعی این شرکت در محصولات مصرفی پرمخاطب است.

به گزارش بلومبرگ، این قابلیت که AI Studio نام دارد به تولید‌کنندگان محتوایی که حساب حرفه‌ای دارند اجازه می‌دهد تا چت‌بات شخصی سازی شده بسازند. این چت‌بات‌ها «توسعه‌ از خود آنها است» و می‌تواند به سوالات رایج طرفداران و دنبال‌کنندگان پاسخ دهد. مردم می‌توانند نوع سوالاتی که روبات مجاز به پاسخ دادن به آنها است را مشخص کنند و یا از روبات بخواهند تا از یک سری موضوعات اجتناب کند.

دیگر کاربران اینستاگرام هم می‌توانند چت‌باتی با تم خاص برای پروفایل خود بسازند که مثلا روی هنر‌های رزمی ترکیبی، غذا خوردن یا حیوانات خانگی تمرکز دارد.

هردو قابلیت در هفته‌های آینده در اختیار کاربران بیشتری قرار می‌گیرند.

متا اولین بار در سپتامبر سال گذشته خبر AI Studio را منتشر کرد. این شرکت اما روز دوشنبه بالاخره این قابلیت را برای یک سری از کاربران فعال کرد. فعال‌سازی این قابلیت جدید را در حالی شاهد هستیم که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در کنار جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا در کنفرانس ACM SIGGRAPH در دنور حاضر شد.

متا در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را به هوش مصنوعی اختصاص داده است و زاکربرگ معتقد است که متا در آینده برخی از بهترین چت‌بات‌های جهان را طراحی می‌کند. چت‌بات بومی این شرکت به نام Meta AI از طریق اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک قابل دسترسی است.

متا به تازگی از جدید‌ترین مدل بزرگ زبانی خود رونمایی کرد که به گفته شرکت توان رقابت با پیشتازان صنعت از جمله GPT-4.o از شرکت اوپن‌ای‌آی و Claude، از آنتروپیک، را دارد. این مدل جدیدی می‌تواند مسائل پیچیده ریاضی را حل کند و تقریبا بدون وقفه یک کتاب کامل را تجزیه‌تحلیل کند و کاربران می‌توانند با استفاده از پرامپت متنی،‌تصاویر جدیدی از خودشان در حالت‌های مختلف خلق کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.