رسانه‌های اجتماعی

هوش مصنوعی

July 30, 2024
16:41 سه شنبه، 9ام مردادماه 1403
کد خبر: 170882

محتواسازان اینستاگرام می‌توانند نسخه هوش مصنوعی خود را بسازند

منبع: Digiato

دفعه بعد که به کاربری در اینستاگرام پیام فرستادید، شاید کاراکتر هوش مصنوعی او پاسختان را بدهد. در واقع متا راه‌اندازی استودیوی هوش مصنوعی خود را شروع کرده است. AI Studio مجموعه‌ای از ابزارهاست که به کاربران اجازه می‌دهد شخصیتی با هوش مصنوعی بسازند که می‌تواند به سؤالات پاسخ دهد و از طرف انسان با دنبال‌کنندگان و طرفداران او چت کند.

متا اولین‌ بار پاییز سال گذشته استودیوی هوش مصنوعی خود را در رویداد Connect معرفی کرد اما اخیراً شروع به آزمایش این هوش مصنوعی با تعدادی از بلاگرهای برجسته کرده است. اکنون متا این ابزارها را در اختیار کاربران آمریکایی بیشتری می‌گذارد و اجازه می‌دهد بقیه کاربران با «شخصیت‌های هوش مصنوعی» گفتگو کنند.

در گزارش «تک‌کرانچ» آمده، متا مدعی است این هوش مصنوعی جدید قرار است مشکل قدیمی آن دسته از کاربران اینستاگرام را که فالوورهای زیادی دارند، حل کند؛ در واقع برای بسیاری از بلاگرها ممکن نیست روزانه بتوانند به سیل عظیمی از پیام‌ها پاسخ بدهند و این سرویس قرار است پاسخ تمام این پیام‌ها را بدهد.

نحوه شخصی‌سازی چت‌بات هوش مصنوعی اینستاگرام
افراد مشهور می‌توانند به کمک نظراتشان، زیرنویس‌ها، رونوشت‌ها، متونی که استوری کرده‌اند و هر دستورالعمل سفارشی دیگری، شخصیت هوش مصنوعی خود را شخصی‌سازی کنند تا از طرف آن‌ها به پیام کاربران پاسخ دهد.

«مارک زاکربرگ» گفته است جاه‌طلبی‌های بزرگی برای این چت‌بات‌ها دارد. او در مصاحبه اخیر با بلومبرگ گفت انتظار دارد درنهایت «صدها میلیون» هوش مصنوعی ساخته‌ خالقان محتوا در برنامه‌های متا وجود داشته باشد. بااین‌حال، مشخص نیست که کاربران اینستاگرام هم به همین اندازه به تعامل با نسخه‌های هوش مصنوعی اینفلوئنسرهای موردعلاقه‌شان علاقه‌مندند یا خیر. متا قبلاً با چت‌با‌ت‌های هوش مصنوعی شخصیت افراد مشهوری، مانند «اسنوپ داگ» و «کندال جنر»، را شبیه‌سازی و آزمایش کرده بود اما ثابت شد عملکرد این «شخصیت‌ها» تا حد زیادی ضعیف است.

«کانر هیز»، معاون محصول AI Studio در متا، درمورد این سلبریتی‌های ساخته‌ هوش مصنوعی می‌گوید: «یکی از چیزهایی که برای کاربران گیج‌کننده بود، یافتن پاسخ این سؤال بود که ‘آیا دارم با فرد مشهوری صحبت می‌کنم که این هوش مصنوعی در قالب او حاضر شده است یا هوش مصنوعی به‌صورت خودکار نقش آن شخصیت را بازی می‌کنند؟’ فکر می‌کنیم به این سمت برویم که چهره‌های مشهور بتوانند [با این فناوری] خودشان را نمایش بدهند یا هوش مصنوعی دنباله‌ شخصیت آن‌ها باشد. این روش خیلی واضح‌تر است.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.