سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی

July 30, 2024
16:58 سه شنبه، 9ام مردادماه 1403
کد خبر: 170898

نوت‌پد بعد‌ از 41 سال با مجهز شدن به هوش مصنوعی به‌روز شد

منبع: همکاران سیستم

پس از گذشت بیش از چهار دهه، اپلیکیشن «نوت‌پَد» ویندوز یک به‌روز رسانی ویژه دریافت می‌کند تا قابلیت‌های جدید را در اختیار علاقمندان به سیستم عامل مایکروسافت قرار دهد.

این ویرایشگر متن ساده برای نخستین بار در سال 1983 میلادی در پلتفرم MS-DOS منتشر شد. ویرایشگر متنی ساده «نوت‌پد» در اصل پیش از سیستم عامل ویندوز متولد شد و از سال 1985 میلادی در تمامی نسخه‌های سیستم عامل ویندوز در اختیار کاربران قرار گرفت.

مایکروسافت نخستین بار ویژگی جدید این اپلیکیشن را آولی امسال معرفی کرد و در مرحله نخست آن را فقط در اختیار کاربران گروه «ویندوز اینسایدر» قرار داد. این طور که کارشناسان می‌گویند، «نوت‌پد» جدید هم اکنن برای همه کاربران ویندوز 11 در دسترس است.

این ویژگی مانند سایر واژه پردازها یا برنامه‌های ویرایش متن کار می‌کند. نسخه جدید «نوت‌پد» زیر کلماتی که غلط املایی دارند را به رنگ قرمز خط می‌کند و اگر کاربر بخواهد پیشنهادهایی برای املای صحیح کلمه در اختیار داشته باشد، می‌تواند روی آنها کلیک راست کند. همچنین یک گزینه تصحیح خودکار وجود دارد که اشتباهات متنی را حین تایپ کردن برطرف می‌کند و کاربران می‌توانند یک غلط املایی پرچمدار را برای کل سند نادیده بگیرند یا کلمات سفارشی را به فرهنگ لغت داخلی اضافه کنند.

ارزش «نوت‌پد» برای بسیاری از کاربران جهانی این است که به عنوان یک ویرایشگر متنی ساده مورد استفاده قرار می گیرد. این اپلیکیشن به صورت فوری و باسرعت باز می‌شود، به سرعت کار می‌کند و برای یادداشت کردن متن‌های ضروری بسیار عالی عمل می‌کند. سیستم عامل ویندوز 11 تغییرات زیادی را در «نوت‌پد» ایجاد کرده است که از جمله آنها می‌توان به تصویر پس‌زمینه تیره، ذخیره خودکار، هوش مصنوعی مبتنی بر Copilot، و اضافه کردن صفحات مختلف با یک بار باز کردن اپلیکیشن اشاره کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.