رسانه‌های اجتماعی

July 30, 2024
18:34 سه شنبه، 9ام مردادماه 1403
کد خبر: 170906

مارک زاکربرگ: تو روح پلتفرم‌های بسته!

منبع: Zoomit

مارک زاکربرگ می‌گوید هروقت درمورد پلتفرم‌های بسته صحبت به‌میان آید، عصبانی می‌شود.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در دو دهه‌ فعالیت خود در این شرکت، تغییرات زیادی را از سر گذراند و اخیراً چهره‌ای به‌ظاهر صادقانه‌تر از خود به‌نمایش گذاشت، اما به‌نظر می‌رسد در گفت‌وگوی زنده‌ی اینترنتی با جِنسِن هوانگ، مدیرعامل انویدیا کمی بیش‌ازحد انتظار از کنترلش را ازدست داده است.

به‌نوشته‌ی انگجت، گفت‌وگوی زاکربرگ و هوانگ به‌طور معمول با تبریک این دو مدیرعامل میلیاردر به یکدیگر بابت پیشتازی در هوش مصنوعی آغاز شد. زاکربرگ قبل‌ از اینکه به موضوعات همیشگی ازجمله بسته‌بودن پلتفرم‌های اپل بپردازد، مطمئن شد که اطلاعیه‌ی اخیر استودیوی هوش مصنوعی شرکتش را درمورد متن‌باز بودن هوش مصنوعی مطرح کند.

زاکربرگ بحثی طولانی درباره‌ی ناامیدی خود از اکوسیستم‌های بسته مانند اپ‌استور اپل انجام داد. البته هیچ‌کدام از این صحبت‌ها به‌طور خاص جدید نیست، زیرا بنیان‌گذار متا از سال‌ها قبل با اپل درگیری دارد؛ اما او که معمولاً در حضور عموم بسیار کنترل‌شده حرف می‌زند، این بار نشان داد چقدر عصبانی است.

زاکربرگ می‌گوید: «می‌دانم کمی خودخواهانه است، اما بعد از سال‌ها زمانی‌که صرف ساختن این شرکت کردم، یکی از اهدافم برای ۱۰ یا ۱۵ سال آینده این است که بتوانیم تکنولوژی‌ای زیربنایی برای شکل‌گیری تجربیات اجتماعی توسعه دهیم. آخر می‌دانید، چیزهایی زیادی بود که می‌خواستم بسازم اما به من می‌گفتند، نه! نمی‌توانی آن را به‌خاطر محدودیت‌های ارائه‌دهنده‌ی پلتفرم بسازی. بالاخره جایی رسید که گفتم تو روح [پلتفرم‌های بسته]!»

هوانگ به‌شوخی گفت: «خب دیگر نمی‌توانیم این برنامه را پخش کنیم» و زاکربرگ در ادامه پاسخ داد: «ببخشید. هر وقت درباره‌ی پلتفرم‌های بسته صحبت می‌کنم، عصبانی می‌شوم.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.