هوش مصنوعی

July 31, 2024
16:50 چهارشنبه، 10ام مردادماه 1403
کد خبر: 170920

فعال شدن حالت صوتی پیشرفته OpenAI برای گروهی از مشترکان پولی ChatGPT

منبع: Peivast

اوپن‌ای‌آی می‌گوید حالت صوتی پیشرفته را که در مراسم توسعه دهندگان این شرکت باعث جلب توجه بسیاری شده بود در اختیار گروه منتخی از کاربران ChatGPT Plus می‌گذارد. این حالت صوتی می‌تواند مکالمه‌هایی طبیعی‌تر و تعاملی‌تر با کاربران برقرار کند و گروه منتخب کاربران حالا در اپلیکیشن موبایلی iOS و اندروید به این قابلیت دسترسی دارند.

به گزارش ونچربیت،طبق اعلام اوپن‌ای‌آی در شبکه اجتماعی اکس، حالت صوتی پیشرفته در اختیار «گروه کوچکی از کاربران ChatGPT Plus» قرار می‌گیرد. شرکت در پست دیگری گفت «ما طبق یک روند عرضه افراد بیشتری را اضافه می‌کنیم و در تلاشیم تا تمامی مشترکان Plus در پاییز به آن دسترسی پیدا کنند.»

هزینه اشتراک پلاس چت‌جی‌پی‌تی ۲۰ دلار در ماه است و کاربران با خرید این اشتراک‌ به جدید‌ترین مدل زبانی شرکت (GPT-4.o) نیز دسترسی پیدا می‌کنند.

هنوز مشخص نیست که گروه منتخب بر چه اساسی انتخاب شده‌اند اما طبق پست شرکت: «کاربران این دسته آلفا ایمیلی به همراه دستورالعمل و پیامی در اپلیکیشن موبایلی خود دریافت می‌کنند.»

این قابلیت که اولین بار در ماه مه و مراسم بهاره اوپن‌ای‌آی امسال رونمایی شد به کاربران اجازه می‌دهد تا در لحظه و با یک ریتم محاوره‌ای روان با چت‌جی‌پی‌تی ارتباط بگیرند و حتی قطع کردن صدای روبات هم به خوبی پذیرفته شده و درخواست جدید پردازش می‌شود. این حالت صوتی حالت‌های مختلف احساسی را تشخیص می‌دهد و به خوبی خود را براساس تغییرات وفق می‌دهد.

عرضه با تاخیر
با اینکه اوپن‌ای‌آی انتظار داشت که در اواخر ماه ژوئن بتوان این قابلیت را در اختیار کاربران بگذارد اما مشکلات مختلفی که شاید یکی از آنها بحث پیرامون استفاده بدون اجازه از صدای اسکارلت جوهانسون، بازیگر معروف هالیوودی، بود باعث تاخیر بیشتر در عرضه این قابلیت شد.

حساب کاربری ChatGPT در شبکه اجتماعی اکس امروز با اعتراف به تاخیر در عرضه نوشت: «حالت صوتی پیشرفته که مدت‌ها انتظارش کشیده شد حالا روند عرضه را آغاز می‌کند.»

میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری اوپن‌ای‌آی، نیز در رابطه با این قابلیت در اکس گفت: «مکالمه‌های غنی‌تر و طبیعی‌تر آنی از سختی این فناوری می‌کاهد-از نظر ما تعاملی‌تر و مفیدتر است و فکر می‌کنیم شما هم چنین حسی خواهید داشت.»

تاکید دوباره بر امنیت
اوپن‌ای‌آی در بیانیه خود همچنین به تلاش‌های مداوم شرکت بر تضمین کیفیت و امنیت نیز تاکید کرد.

شرکت در اکس گفت:‌ «از اولین باری که حالت پیشرفته صوتی را نمایش دادیم، برای تضمین امنیت و کیفیت مکالمه‌های صوتی در روند عرضه این فناوری مهم به میلیون‌ها نفر تلاش کرده‌ایم. ما توانمندی‌های GPT-4o را با بیش از ۱۰۰ تیم قرمز در ۴۵ زبان آزمایش کردیم. ما برای حفاظت از حریم خصوصی مدل را به گونه‌ای آموزش دادیم که تنها به چهار صدا صحبت کند و سیستم‌هایی ساختیم تا خروجی‌های متفاوت از این صداها را مسدود کند. ما با محدودیت‌هایی در نظر گرفتیم که درخواست برای محتوای خشونت‌آمیز یا دارای حق کپی‌رایت را مسدود می‌کند.»

تاکید بر امنیت و کیفیت را در حالی شاهد هستیم که بسیاری به پتانسیل هوش مصنوعی برای کلاهبرداری یا تقلید هویت دیگران اشاره می‌کنند.

با اینکه حالت صوتی پیشرفته اوپن‌ای‌آی در حال حاضر امکان تولید صداهای جدید و تقلید صدا را ندارد، اما همچنان می‌توان از آن برای گمراه کردن افرادی که اطلاعات کافی ندارند استفاده کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.