هوش مصنوعی

July 31, 2024
17:47 چهارشنبه، 10ام مردادماه 1403
کد خبر: 170946

حمایت وزارت بازرگانی آمریکا از مدل‌های هوش مصنوعی باز

منبع: Zoomit

وزارت بازرگانی آمریکا معتقد است که مدل‌های هوش مصنوعی باز، به کسب‌وکارهای کوچک بسیار کمک می‌کند.

بنابر گزارش TechCrunch، وزارت بازرگانی ایالات متحده از مدل‌های مولد هوش مصنوعی باز مانند Llama 3.1 شرکت متا حمایت می‌کند، اما توصیه می‌کند که دولت، قوانین جدیدی جهت کاهش ریسک‌ احتمالی و نظارت‌بر چنین فناوری‌هایی وضع کند.

در گزارش اداره ملی ارتباطات و اطلاعات وزارت بازرگانی آمریکا (NTIA) آمده است که مدل‌های هوش مصنوعی باز، نقش مهمی در دردسترس بودن هوش مصنوعی مولد برای شرکت‌های کوچک، محققان، سازمان‌های غیرانتفاعی و توسعه‌دهندگان فردی، ایفا می‌کنند. بنابراین دولت نباید محدودیتی برای دسترسی به مدل‌های باز هوش مصنوعی ایجاد کند، مگر زمانی که آسیب‌زا بودن آن توسط کارشناسان مشخص شود.

به ادعای این سازمان مدل‌های باز هوش مصنوعی می‌توانند به بازیگران کوچک بیشتری اجازه دهند تا ایده‌های خود را به بازار بیاورند و در نتیجه، رقابت سالم‌‌تری در بازار اتفاق خواهد افتاد. این گزارش در زمانی ارائه می‌شود که تنظیم‌کننده‌های داخلی و خارجی درحال بررسی قوانینی هستند که می‌تواند محدودیت‌های جدیدی را بر شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی هوش مصنوعی باز، تحمیل کند.

کالیفرنیا به تصویب لایحه‌ای نزدیک شده است که به‌موجب آن هر شرکتی که با توان بیش از ۱۰ به توان ۲۶ فلاپس، محاسبات مدل هوش مصنوعی خود را آموزش می‌دهد، باید امنیت سایبری خود را نیز تقویت کند و راهی برای بستن نسخه‌های مدل تحت کنترل خود توسعه دهد. اخیراً اتحادیه اروپا نیز مهلتی برای انطباق شرکت‌های مرتبط با هوش مصنوعی با قوانین خود تعیین کرده است. این قوانین در مورد کپی‌رایت و شفافیت در عملکرد برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی وضع شده است.

متا معتقد است که سیاست‌های هوش مصنوعی اتحادیه اروپا مانع از انتشار برخی مدل‌های باز در آینده خواهد شد و تعدادی از استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ فناوری با قانون کالیفرنیا مخالفت کرده‌اند و رعایت آن را بسیار دشوار و طاقت فرسا می‌دانند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.