رسانه‌های اجتماعی

July 31, 2024
18:11 چهارشنبه، 10ام مردادماه 1403
کد خبر: 170958

متا برای ساکت کردن تگزاس ۱.۴ میلیارد دلار می‌دهد

منبع: ایسنا

شرکت متا، توافق کرد ۱.۴ میلیارد دلار به تگزاس پرداخت کند تا شکایت این ایالت درباره استفاده غیرقانونی ‌این شرکت از فناوری تشخیص چهره برای جمع آوری داده‌های بیومتریک میلیون‌ها تگزاسی را حل و فصل کند.

وکلای تگزاس اعلام کردند شرایط این توافق که روز سه شنبه اعلام شد، به منزله بزرگترین توافق از سوی یک ایالت آمریکاست.

این شکایت که در سال ۲۰۲۲ تنظیم شد، نخستین پرونده بزرگ بود که تحت قانون حریم خصوصی بیومتریک ۲۰۰۹ تگزاس، به دادگاه برده شد. نقض این قانون، حداکثر ۲۵ هزار دلار جریمه به ازای هر مورد تخلف دارد.

تگزاس، فیس‌بوک را متهم کرده بود اطلاعات بیومتریک را میلیاردها بار، از تصاویر و ویدئوهایی که کاربران، تحت ویژگی «پیشنهادهای برچسب» (Tag Suggestions)، به این پلتفرم شبکه اجتماعی بارگزاری کرده اند، جمع آوری کرده است.

سخنگوی شرکت متا اعلام کرد این شرکت از حل این مسئله، ‌خوشنود است و به دنبال بررسی فرصت‌های آینده برای عمیق کردن سرمایه‌گذاری تجاری در تگزاس است که شامل ساخت دیتاسنترها خواهد بود. این شرکت همچنان منکر ارتکاب خلاف شد.

کن پاکستون، دادستان کل تگزاس در بیانیه‌ای گفت:‌ این توافق به منزله تعهد این ایالت برای ایستادن در مقابل بزرگترین شرکت‌های فناوری و مسئول شناختن آنها برای نقض حقوق حریم خصوصی مردم تگزاس است.

تگزاس و متا اعلام کردند در ماه مه و چند هفته قبل از آغاز جلسه دادگاه در این ایالت، به توافق رسیدند.

شرکت متا همچنین در سال ۲۰۲۰، توافق کرده بود ۶۵۰ میلیون دلار برای حل و فصل شکایت گروهی نقض حریم خصوصی بیومتریک تحت قانون حریم خصوصی ایلینویز، پرداخت کند.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل هم سرگرم مبارزه با شکایتی در تگزاس است که این شرکت را به نقض قانون بیومتریک این ایالت متهم کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.