باندپهن

فیبرنوری

July 31, 2024
18:33 چهارشنبه، 10ام مردادماه 1403
کد خبر: 170965

تحقق هدف‌گذاری ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری تا پایان سال ۱۴۰۴

قائم‌مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیشرفت قابل توجه پروژه فیبرنوری منازل و کسب کارها تأکید کرد که در صورت تداوم این روند تا پایان سال ۱۴۰۴ هدفگذاری ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها محقق خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر لاجوردی، قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آیین بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهر ارومیه در استانداری آذربایجان غربی گفت: در دولت سیزدهم برای جبران عقب ماندگی‌های حوزه ارتباطات ثابت، ابر پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها را کلید زدیم.

لاجوردی ادامه داد: با تکمیل این پروژه هم شبکه اینترنت ثابت توسعه پیدا می‌کند و عقب‌ماندگی‌های گذشته ارتباطات ثابت جبران می‌شود و هم باری که بر اینترنت همراه وارد شده بود کاهش می‌یابد.

وی تأکید کرد: زمانی که ما پروژه فیبر نوری را با هدفگذاری ۲۰ میلیون پوشش در سراسر کشور آغاز کردیم عده‌ای معتقد بودند این پروژه محقق نمی‌شود؛ اما خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته اهداف پروژه با ادامه همین روند تا پایان سال ۱۴۰۴ محقق می‌شود.

قائم مقام وزیر ارتباطات تصریح کرد: پروژه فیبر نوری استان آذربایجان غربی با وجود تأخیر در ابلاغ، با همراهی مدیران استانی خیلی جلوتر از برخی از استان‌ها است و اکنون حدود ۵۰ درصد کل استان تحت پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها قرار گرفته‌است.

وی با اشاره به پروژه فیبرنوری منازل کسب وکارهای ارومیه گفت: امروز نیز پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهر ارومیه با ۲۲۰ کیلومتر حفاری و داکت گذاری و سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومانی ظرف ۲۵۰ روز به پایان رسید و ۲۲۵ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفتند.
لاجوردی افزود: این پروژه در دو فاز دنبال می‌شود، در فاز نخست فیبر نوری را به نزدیک منازل مردم می‌رسانیم و پوشش را ایجاد می‌کنیم و در فاز دوم به دنبال افزایش تقاضا برای اتصال هستیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افتتاح سایت روستایی در این مراسم گفت: امروز چهارصد و سی و چهارمین سایت روستای استان آذربایجان غربی در روستای حصار آغبلاغ از توابع بخش مرکزی شهرستان ارومیه افتتاح شد تا به این ترتیب میزان پوشش روستاهای استان از حدود ۷۱ درصد ابتدای دولت سیزدهم – با اعتباری بیش از یک هزار میلیارد تومان – به بیش از ۹۱ درصد برسد.

وی همچنین با اشاره به بهره‌برداری سایت نسل پنجم در ادامه این مراسم گفت: بیست و هفتمین سایت نسل پنجم در شهر ارومیه و دو هزار و بیستمین سایت در کل کشور امروز در حالی به بهره‌برداری رسید که تعداد سایت‌های نسل پنجم در ابتدای دولت سیزدهم تنها ده سایت بوده است.

قائم مقام وزیر ارتباطات پیش از حضور در این مراسم در منزل شهید وحید صورتگر حضور پیدا کرد و سرویس اینترنت مبتنی بر فیبر نوری را تقدیم خانواده این شهید کرد.

وی سپس با حضور در درمانگاه شمس، سرویس ارائه شده را از طریق تست سرعت مورد ارزیابی قرار داد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.