هوش مصنوعی

July 31, 2024
18:53 چهارشنبه، 10ام مردادماه 1403
کد خبر: 170973

اپل برای حفظ حریم خصوصی کاربران در هوش مصنوعی، گزارش عملکرد ارایه می‌دهد

منبع: Zoomit

اپل به‌خاطر تعهدش به حفظ حریم خصوصی کاربران در استفاده از هوش مصنوعی خود، به کاربران گزارش‌های دقیقی از عملکرد آن ارائه می‌کند.

اپل در رویداد WWDC 2024 از هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) پرده برداشت؛ اصطلاحی که این شرکت برای اشاره به قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید گوشی آیفون، مک و سایر محصولات خود به‌ کار می‌برد. اپل با ارائه‌ی اولین نسخه‌ی بتای iOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1، پیش‌نمایشی از ویژگی‌های هوش مصنوعی خود را ارائه کرد.

بنابر گزارش 9to5mac، ساکنین کوپرتینو قبلاً درباره‌ی ویژگی‌ها و مکانیسم‌های حفظ حریم خصوصی هوش مصنوعی خود توضیح داده بودند. اپل برای شفاف‌سازی از عملکرد هوش مصنوعی خود گزارشی دقیق در مورد نحوه‌ی پردازش درخواست‌های Apple Intelligence به کاربران ارائه می‌کند.

این ویژگی‌های جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی روی دستگاه و به‌صورت آنلاین کار می‌کنند. بااین‌حال، برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی کاربران، اپل ماژول‌های محاسباتی خصوصی (PCC) را برای تراشه‌های خود ایجاد کرده است تا درخواست‌ها را به‌صورت آنلاین با رمزگذاری سرتاسری پردازش کند.

اپل درباره‌ی PCC می‌گوید: «برای اولین‌بار، Private Cloud Compute امنیت کاربران و حریم خصوصی دستگاه‌های اپل را در فضای ابری گسترش می‌دهد و مطمئن می‌شود که داده‌های شخصی ارسال شده توسط کاربر به PCC برای کسی غیر از او قابل دسترس نیستند؛ حتی خود این شرکت به داده‌های پردازش‌شده‌ی کاربران دسترسی ندارد و پس از تکمیل پردازش، تمام داده‌ها برای همیشه پاک می‌شوند.»

دستگاه‌های اپلی که از نسخه‌ی بتای iOS 18.1 یا macOS 15.1 پشتیبانی می‌کنند و آن را دریافت کرده‌اند، منوی جدیدی به‌نام Apple Intelligence Report در منوی تنظیمات و قسمت حریم خصوصی و امنیت مشاهده می‌کنند. در این قسمت، کاربران می‌توانند گزارشی از تعاملات خود با Apple Intelligence را مشاهده کنند.

از آنجایی که این گزارش ممکن است شامل داده‌های حساس باشد، فقط پس‌از احراز هویت کاربر قابل مشاهده خواهد بود. این گزارش به‌صورت پیش‌فرض تولید می‌شود و تنها به مدت ۱۵ دقیقه روی دستگاه کاربر وجود خواهد داشت. کاربران می‌توانند با تغییر تنظیمات، مدت ماندگاری این گزارش را تا ۷ روز تغییر دهد یا آن را به‌طور کامل خاموش کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.