هوش مصنوعی

August 3, 2024
13:58 شنبه، 13ام مردادماه 1403
کد خبر: 171059

متا برای استفاده از صدای ستاره‌های هالیوودی در هوش مصنوعی میلیون‌ها دلار پیشنهاد داده است

منبع: Peivast

براساس خبری که بلومبرگ به نقل از افراد مطلع منتشر کرده است، شرکت متا برای دریافت حق استفاده از صدای ستاره‌های هالیوودی در پروژه‌های هوش مصنوعی خود میلیون‌ها دلار به آنها پیشنهاد کرده است.

افراد مطلع می‌گویند متا در حال مذاکره با جودی دنچ، آکوافینا و کیگان مایکل کی برای استفاده از صدای آنها است.

متا در حالی برای دریافت جواز استفاده از صدای ستاره‌های هالیوودی تلاش می‌کند که چندی پیش همین موضوع برای اوپن‌ای‌آی، ارائه دهنده ChatGPT، دردسر ساز شد. اسکارلت جوهانسون، بازیگر مطرح هالیوودی، مدعی شد که اوپن‌ای‌آی پس از مخالفت او با استفاده از صدایش برای نسخه صوتی هوش مصنوعی این شرکت از صدایی مشابه صدای او استفاده کرده است. اوپن‌ای‌آی با وجود رد چنین اتهامی، چندی پس از شکایت جوهانسون این صدا را از هوش مصنوعی خود حذف کرد.

حال شرکت متا، مالک اینستاگرام و فیسبوک، در تلاش برای انعقاد قراردادهایی برای استفاده از صدای ستاره‌ها است. این شرکت در تلاش است تا با توافق به موقع بتواند از صدای ستاره‌های هالیوودی برای توسعه ابزارهایی که در مراسم Connect 2024 ماه سپتامبر معرفی می‌شوند، استفاده کند. هنوز نحوه استفاده متا از این صداهای مشخص نیست و به ارائه ابزاری به عنوان یک چت‌بات و دستیار صوتی شبیه به سیری اپل، یا دوست کاربران اشاره شده است. برای مثال کاربران در صورت انعقاد قرارداد می‌توانند با چت‌باتی که صدای آکوافینا دارد صحبت کنند.

طبق گفته افراد مطلع، مذاکرات بین متا و نمایندگان ستاره‌های هالیوودی چندین مرتبه به دلیل عدم توافق بر روی شروط استفاده از صدای آنها متوقف شده است. متا در تلاش است تا حق استفاده از صدای آنها را براساس شروط ثابت برای چندین کاربرد مختلف کسب کند و نمایندگان ستاره‌‌های هالیوودی به دنبال شروط محدودتری هستند.

پیشرفت روز افزون هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف باعث هراس در دل جوامع مختلف از جمله هالیوود شده است. فیلم‌نامه‌ نویسان و بازیگران سال گذشته بر علیه استفاده از هوش مصنوعی دست به اعتصاب زدند. با این حال افراد مطلع می‌گویند، اتحادیه SAG-AFTRA که یکی از مهمترین نمایندگان بازیگران است بر سر این شروط با متا به توافق رسیده است.

متا پیشتر چت‌بات‌های متنی را با الهام از ستاره‌هایی مثل دوین وید و پاریس هیلتون آزمایش کرده است که البته این طرح تا به امروز به پایان رسیده است. این شرکت همچنین به تازگی از ابزاری به نام AI Studio رونمایی کرد که به تولیدکنندگان محتوا و حساب‌های معروف اجازه می‌دهد چت‌باتی مشابه خودشان را برای پاسخ به سوالات رایج و ارتباط با طرفداران خود بسازند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.