رسانه‌های اجتماعی

August 3, 2024
14:04 شنبه، 13ام مردادماه 1403
کد خبر: 171064

تعداد کاربران شبکه اجتماعی تردز از 200 میلیون نفر عبور کرد

منبع: Digiato

«آدام موسری»، مدیر متا اعلام کرد که تعداد کاربران اپلیکیشن تردز (Threads) اکنون از مرز 200 میلیون نفر عبور کرده است. پیش از این هم «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل شرکت در جلسه اعلام درآمد آن گفته‌بود که تردز در شرف رسیدن به نقطه عطف 200 میلیون کاربر است.

Threads در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌های متا مانند اینستاگرام و واتس‌اپ نسبتاً کوچک‌تر است، اما با سرعت زیادی رشد می‌کند. پیش از این زاکربرگ همزمان با جشن ی سالگی تردز، در ماه گذشته گفته بود که تعداد کاربران فعال ماهانه این سرویس به 175 میلیون نفر رسیده است.

حالا آدم موسری پست جدیدی در تردز منتشر کرده است که در آن نوشته‌شده: «با هیجان‌زدگی اعلام می‌کنم که ما در Threads از نقطه عطف 200 میلیونی عبور کردیم. امید دارم که تردز بتواند الهام‌بخش ایده‌هایی باشد که انسان‌ها را با یکدیگر همراه می‌کنند و این انجمن شگفت‌انگیز به رشد خود ادامه دهد. از اینکه وقت خود را در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید و بازخوردی ارائه کرده‌اید که آن را به مکان بهتری تبدیل می‌کند سپاسگزاریم.»

تردز درحال‌حاضر شامل تبلیغات یا مدل تجاری خاصی نمی‌شود، به این معنی که برای متا درآمد چندان زیادی به‌همراه ندارد، اما با تداوم رشد پایگاه کاربران آن، غول فناوری می‌تواند برنامه‌های خود در این زمینه را نیز پیش ببرد. در حالی که متا به‌خوبی توانسته از هرج‌و‌مرج و جنجال‌های مربوط به شبکه اجتماعی ایکس استفاده کند، اما هنوز به‌خوبی نتوانسته به‌عنوان جایگزینی برای X در بین مردم شناخته شود.

موسری همچنین در پست دیگری به انتقاد یکی از کاربران که تردز نمی‌خواهد پلتفرمی برای اخبار و وقایع روزانه باشد، پاسخ داده است. او در پستِ خود درباره رویکرد تردز نسبت به اخبار سیاسی نوشت:

«ما در مورد اخبار ورزشی و وقایع زنده و واقعاً تمام اخبار به‌جز اخبار سیاسی هیجان‌زده هستیم. و حتی اخبار سیاسی نیز باید روی پلتفرم وجود داشته باشند، همانطور که اکنون است. ما فقط می‌خواهیم محتوای سیاسی افرادی که دنبال نمی‌کنید را به شما نمایش ندهیم.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.