سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 4, 2024
16:47 یکشنبه، 14ام مردادماه 1403
کد خبر: 171147

اپل سرانجام غرامت مربوط به کیبورد پروانه‌ای دردسرساز مک‌بوک‌هایش را می‌پردازد

منبع: Zoomit

شاکیان پرونده‌ی شکایت دسته‌جمعی علیه اپل به‌دلیل مشکلات کیبورد پروانه‌ای مک‌بوک، سرانجام می‌توانند غرامت خود را از این شرکت دریافت کنند.

طبق گزارش‌ها، پرداخت غرامت مربوط به شکایت دسته‌جمعی سال ۲۰۱۸ علیه کیبوردهای پروانه‌ای مک‌بوک اپل، آغاز شده است.

براساس اطلاعات وب‌سایت تسویه حساب این پرونده، پرداخت‌ها برای شکایت‌های تأییدشده، انجام می‌شود و مایکل بورکهارت از وب‌سایت 9to5Mac گزارش داده که روز شنبه، دو چک به‌عنوان غرامت دریافت کرده است.

میزان غرامت دریافتی کاربران واجدشرایط، بسته به میزان تعمیراتی که دستگاه‌هایشان نیاز داشته‌اند، متفاوت است؛ اما برای برخی افراد می‌تواند به‌معنای دریافت یک یا چند چک به ارزش حداکثر ۳۹۵ دلار باشد.

پس‌ از معرفی کیبورد پروانه‌ای اپل در سال ۲۰۱۵، شکایت‌هایی درمورد چسبندگی و عدم پاسخگویی کلیدها، حساسیت به گردوغبار و سایر مشکلات اساسی مطرح شد. این شرکت سرانجام طراحی مذکور را در سال ۲۰۱۹ کنار گذاشت. شکایت تنظیم‌شده در سال ۲۰۱۸ اپل را متهم می‌کرد که از مشکلات کیبوردهای خود آگاه بوده و این موضوع را از مصرف‌کنندگان پنهان کرده است.

اگرچه اپل ادعاهای شکایت دسته‌جمعی را درمورد معیوب‌بودن کیبوردهای پروانه‌ای رد کرد و هیچ تقصیری را نپذیرفت، با پرداخت ۵۰ میلیون دلار برای حل‌وفصل پرونده موافقت کرد.

طبق توضیحات وب‌سایت تسویه حساب اپل، افرادی که تا چهار سال پس‌ از خرید یکی از مک‌بوک‌های آسیب‌دیده، قاب بالایی دستگاه خود را دو یا چند بار تعویض کرده‌اند، بین ۳۰۰ تا ۳۹۵ دلار غرامت دریافت خواهند کرد. صاحبان مک‌بوک‌هایی که فقط یک‌بار قاب بالایی خود را تعویض کرده‌اند، می‌توانند تا ۱۲۵ دلار غرامت دریافت کنند. شاکیانی که فقط به تعویض کلیدها نیاز داشته‌اند، حداکثر ۵۰ دلار دریافت خواهند کرد.

شاکیان پرونده‌ی دسته‌جمعی علیه کیبورد پروانه‌ای مک‌بوک‌های اپل، برای دریافت غرامت از این شرکت باید شکایت خود را طبق ضرب‌الاجل‌های تعیین‌شده در توافقنامه ثبت کرده باشند. این توافقنامه فقط شامل مشتریانی می‌شود که لپ‌تاپ‌های آسیب‌دیده را در ایالت‌های کالیفرنیا، فلوریدا، ایلینوی، میشیگان، نیوجرسی، نیویورک و واشنگتن خریداری کرده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.