اپل سرانجام غرامت مربوط به کیبورد پروانهای دردسرساز مکبوکهایش را میپردازد
شاکیان پروندهی شکایت دستهجمعی علیه اپل بهدلیل مشکلات کیبورد پروانهای مکبوک، سرانجام میتوانند غرامت خود را از این شرکت دریافت کنند.
طبق گزارشها، پرداخت غرامت مربوط به شکایت دستهجمعی سال ۲۰۱۸ علیه کیبوردهای پروانهای مکبوک اپل، آغاز شده است.
براساس اطلاعات وبسایت تسویه حساب این پرونده، پرداختها برای شکایتهای تأییدشده، انجام میشود و مایکل بورکهارت از وبسایت 9to5Mac گزارش داده که روز شنبه، دو چک بهعنوان غرامت دریافت کرده است.
میزان غرامت دریافتی کاربران واجدشرایط، بسته به میزان تعمیراتی که دستگاههایشان نیاز داشتهاند، متفاوت است؛ اما برای برخی افراد میتواند بهمعنای دریافت یک یا چند چک به ارزش حداکثر ۳۹۵ دلار باشد.
پس از معرفی کیبورد پروانهای اپل در سال ۲۰۱۵، شکایتهایی درمورد چسبندگی و عدم پاسخگویی کلیدها، حساسیت به گردوغبار و سایر مشکلات اساسی مطرح شد. این شرکت سرانجام طراحی مذکور را در سال ۲۰۱۹ کنار گذاشت. شکایت تنظیمشده در سال ۲۰۱۸ اپل را متهم میکرد که از مشکلات کیبوردهای خود آگاه بوده و این موضوع را از مصرفکنندگان پنهان کرده است.
اگرچه اپل ادعاهای شکایت دستهجمعی را درمورد معیوببودن کیبوردهای پروانهای رد کرد و هیچ تقصیری را نپذیرفت، با پرداخت ۵۰ میلیون دلار برای حلوفصل پرونده موافقت کرد.
طبق توضیحات وبسایت تسویه حساب اپل، افرادی که تا چهار سال پس از خرید یکی از مکبوکهای آسیبدیده، قاب بالایی دستگاه خود را دو یا چند بار تعویض کردهاند، بین ۳۰۰ تا ۳۹۵ دلار غرامت دریافت خواهند کرد. صاحبان مکبوکهایی که فقط یکبار قاب بالایی خود را تعویض کردهاند، میتوانند تا ۱۲۵ دلار غرامت دریافت کنند. شاکیانی که فقط به تعویض کلیدها نیاز داشتهاند، حداکثر ۵۰ دلار دریافت خواهند کرد.
شاکیان پروندهی دستهجمعی علیه کیبورد پروانهای مکبوکهای اپل، برای دریافت غرامت از این شرکت باید شکایت خود را طبق ضربالاجلهای تعیینشده در توافقنامه ثبت کرده باشند. این توافقنامه فقط شامل مشتریانی میشود که لپتاپهای آسیبدیده را در ایالتهای کالیفرنیا، فلوریدا، ایلینوی، میشیگان، نیوجرسی، نیویورک و واشنگتن خریداری کردهاند.