هوش مصنوعی

August 6, 2024
8:54 سه شنبه، 16ام مردادماه 1403
کد خبر: 171272

نیمی از کدهای ارایه شده در هوش مصنوعی GitHub به صورت عملیاتی استفاده می‌شوند

پلتفرم GitHub به عنوان مخزن مشترک انتخابی برای توسعه دهندگان انواع مختلف نرم افزار با تکیه بر هوش مصنوعی Copilot زمینه بازی برای کدنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی را تغییر داده است. مرکز توسعه GitHub برآورد کرده است که بسیاری از توسعه دهندگان از این ابزار برای تولید بین 30 تا 50 درصد از کدهایی استفاده می‌کنند که در نهایت به صورت عملی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

محققان مرکز Scalefocus به تازگی آزمایش چهار ماهه را با مشارکت سه گروه مجزا انجام دادند تا میزان شایستگی و دوام GitHub Copilot را اندازه‌گیری کنند. نتیجه این بررسی نشان داد که Copilot «فرآیند توسعه نرم افزار را تسریع می‌کند، زمان صرف شده برای کارهای معمول در جریان کدگذاری را کاهش می‌دهد، و بهره وری را در نهایت بیشتر می‌کند». این بررسی نشان داد ابزار هوش مصنوعی GitHub Copilot به طور متوسط میزان بهره وری در جریان کدگذاری و برنامه نویسی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد.

با این حال محققان توضیح دادند «محدودیت‌هایی هم در این زمینه مشاهده شده است». به عنوان مثال Copilot که در برخی موارد با مشکلات پیچیده‌تر دست و پنجه نرم می‌کرد، از انسان‌ها درخواست می‌کرد آن را به سمت راه حل مورد نظر هدایت کنند.

آنها هشدار دادند درک فرآیند مکانیکی و بهترین شیوه‌های Copilot «برای به حداکثر رساندن پتانسیل آن ضروری است». بر این اساس تشخیص اینکه ممکن است Copilot در همه وظایف خود به یک اندازه مرتبط نباشد و به درستی عمل نکند، برای جلوگیری از ناکارآمدی‌های آن یک نکته کلیدی است. شناسایی مناطقی که Copilot در آنها برتری دارد می‌تواند ارزش آن را به طور قابل توجه افزایش دهد و همچنین تشخیص اینکه در چه مناطقی از وظایف خود عقب نشینی می‌کند، باعث صرفه جویی در تلاش‌های بیهوده می‌شود.

منبع: zdnet.com

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.