اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 7, 2024
15:47 چهارشنبه، 17ام مردادماه 1403
کد خبر: 171306

ستار هاشمی محتمل‌ترین گزینه برای معرفی به‌عنوان وزیر ارتباطات به مجلس است

اسامی مختلفی به‌عنوان گزینه نهایی تصدی وزارت ارتباطات مطرح می‌شوند اما منابع موثق می‌گویند «ستار هاشمی» وزیر پیشنهادی پزشکیان برای معرفی به مجلس است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که ستار هاشمی گزینه‌ی نهایی تصدی وزارت ارتباطات است و در فهرست هیئت وزیران که مسعود پزشکیان به مجلس ارائه خواهد کرد او به‌عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس معرفی خواهد شد.

در روند انتخاب گزینه‌های پیشنهادی تصدی وزارتخانه‌های مختلف کارگروه‌هایی تشکیل شده بودند که گزینه‌های مختلف را انتخاب می‌کردند و با امتیازدهی به هر یک از گزینه‌ها، فهرستی از کاندیداها تهیه می‌کردند. در خصوص انتخاب وزیر ارتباطات دولت چهاردهم نیز این روند طی شده بود و در نهایت، هشت نفر به‌عنوان کاندیداهای نهایی انتخاب شدند.

در لیست گزینه‌های پیشنهادی برای تصدی وزارت ارتباطات هم چهره‌های آشنای وزارتخانه در سال‌های قبل حضور دارند و هم وزیر استیضاح‌شده دولت روحانی.

ستار هاشمی، رضا باقری اصل، مهرداد ترابیان، اکرم فداکار، علی حکیم جوادی، رضا فرجی دانا، مرتضی براری و یاسر رضاخواه نام‌هایی هستند که در لیست نهایی این کارگروه مطرح شده‌اند.

البته تا امروز اسامی مختلفی همچون ابوالحسن فیروزآبادی و حمید فتاحی، که از اسامی اعلام‌شده در فهرست نهایی کاندیداها نبودند، به‌عنوان گزینه‌های نهایی برای معرفی به‌عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز مطرح شده‌اند.

رئیس‌جمهور در نهایت از میان نام‌های مطرح‌شده یک نفر را به‌عنوان وزیر ارتباطات برای گرفتن رای اعتماد به نمایندگان مجلس معرفی خواهد کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.