رسانه‌های اجتماعی

August 7, 2024
16:06 چهارشنبه، 17ام مردادماه 1403
کد خبر: 171316

دفتر اصلی ایکس در سان‌فرانسیسکو بسته می‌شود

منبع: Digiato

«لیندا یاکارینو»، مدیرعامل شبکه‌ اجتماعی ایکس، در ایمیلی به کارمندان مستقر در دفتر سان‌فرانسیسکو اعلام کرده است که آن‌ها به‌زودی به دفتر جدیدی در «سیلیکون ولی» یا دره سیلیکون منتقل خواهند شد. ایلان ماسک، مالک ایکس، ماه گذشته اعلام کرده بود قصد دارد دفتر مرکزی شرکت‌هایش را به خارج از کالیفرنیا منتقل کند.

براساس این ایمیل که به دست نشریه نیویورک تایمز رسیده است، مدیرعامل ایکس تأیید کرده است که کارمندان پس از انتقال به سیلیکون ولی بین دو دفتر در سن‌خوزه و پالو آلتو تقسیم خواهند شد. البته دفتر ایکس در پالو آلتو هنوز ساخته نشده است و کارمندانی که به این دفتر منتقل‌ شده‌اند، باید در فضای کاری مشترک که هم‌اکنون محل کار مهندسان xAI است، مستقر شوند.

دفتر فعلی ایکس در سان‌فرانسیسکو طی چند هفته آینده بسته خواهد شد. به گفته نیویورک تایمز، لیندا یاکارینو در ایمیلش به کارمندان اعلام کرده این تصمیم برای آینده شرکت در بلندمدت ضروری است.

انتقال دفتر مرکزی ایکس درحالی صورت می‌گیرد که ایلان ماسک ماه گذشته گفته بود دفتر مرکزی این شبکه اجتماعی و شرکت SpaceX به تگزاس منتقل خواهند شد. اما در اعلامیه جدید نامی از تگزاس دیده نمی‌شود. البته ماسک سال 2021 دفتر مرکزی تسلا را به تگزاس منتقل کرده بود و خود او هم‌اکنون ساکن این ایالت است.

ایلان ماسک نیز شخصاً به خبر بسته‌ شدن دفتر مرکزی ایکس در سان‌فرانسیسکو واکنش نشان داده است. او در پاسخ به کاربری در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد چاره‌ای جز گرفتن این تصمیم نداشته و برای شرکت‌هایی که در زمینه پردازش پرداخت‌ها فعالیت می‌کنند، کار در سان‌فرانسیسکو غیرممکن شده است. ماسک در ادامه گفت به همین علت است که سایر شرکت‌ها، مانند Stripe و CashApp، نیز تصمیم به ترک سان‌فرانسیسکو گرفته‌اند.

تصمیم ماسک برای انتقال دفتر مرکزی ایکس و SpaceX به خارج از کالیفرنیا زمانی علنی شد که او با «گوین نیوسام»، فرماندار دموکرات این ایالت، بر سر لایحه جدید آموزش مسائل مربوط به دگرباشان جنسی در مدارس وارد کشمکش شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.