هوش مصنوعی

August 7, 2024
16:27 چهارشنبه، 17ام مردادماه 1403
کد خبر: 171331

هشدار وزرای ایالتی آمریکا به ایلان ماسک درخصوص اطلاعات نادرست انتخاباتی هوش مصنوعی گراک

منبع: Digiato

پنج وزیر ایالتی آمریکا با ارسال نامه‌ای به ایلان ماسک، مالک میلیاردر شبکه اجتماعی ایکس، خواستار اصلاح چت‌بات هوش مصنوعی گراک شدند.

به گزارش گاردین، چت‌بات گراک اخیراً اطلاعات نادرستی درباره حضور «کامالا هریس» در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 در برخی ایالت‌ها منتشر کرده است. این چت‌بات به کاربران اطلاع داده که «مهلت ثبت‌نام در انتخابات برای چندین ایالت به پایان رسیده است». این چت‌بات به‌شوخی به کاربران گفته: «اگر قصد دارید در هریک از این ایالت‌ها برای ریاست‌جمهوری نامزد شوید، بهتر است بررسی کنید که آیا جا مانده‌اید یا خیر.»

اما واقعیت این است که مهلت ثبت‌نام در 9 ایالتی که گراک نام برده همچون آلاباما، ایندیانا، میشیگان، مینه‌سوتا، نیومکزیکو، اوهایو، پنسیلوانیا، تگزاس و واشنگتن، هنوز به پایان نرسیده است. همچنین هیچ مانعی برای نامزدی معاون رئیس‌جمهور فعلی در این ایالت‌ها وجود ندارد.

وزرای ایالتی پنج ایالت از این لیست شامل میشیگان، مینه‌سوتا، نیومکزیکو، پنسیلوانیا و واشنگتن، از ماسک خواسته‌اند اطلاعات گراک را درباره انتخابات ریاست‌جمهوری به‌روز کند.

استیو سایمون، وزیر ایالتی مینه‌سوتا، تأکید کرده که این اطلاعات نادرست به میلیون‌ها کاربر ایکس رسیده است. او گفت: «این اطلاعات نادرست دامنه گسترده‌ای دارد و مدام به اشتراک گذاشته می‌شود. چه چیزهای دیگری قرار است در گراک یا ایکس ببینیم که اطلاعات نادرست را ترویج می‌دهد؟»

هوش مصنوعی گراک در نوامبر گذشته به‌عنوان یک ویژگی برای مشترکان پریمیوم و پریمیوم پلاس ایکس معرفی شد. ماسک آن را چت‌بات هوش مصنوعی «شورشی» و گزینه جایگزینی معرفی کرد که به «سؤالات تندوتیزی که اکثر سیستم‌های هوش مصنوعی دیگر رد می‌کنند» پاسخ می‌دهد.

درحالی‌که اکثر میلیاردرهای فناوری درباره انتخابات سکوت می‌کنند، ماسک از یک کمیته اقدام سیاسی به نام America Pac حمایت کرده که تبلیغاتی در پشتیبانی از دونالد ترامپ پخش می‌کند. ماسک گفته این گروه از «شایسته‌سالاری و آزادی فردی» حمایت می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.