رسانه‌های اجتماعی

August 9, 2024
18:23 جمعه، 19ام مردادماه 1403
کد خبر: 171408

تبلیغات به‌طور کامل از اشتراک پریمیوم پلاس پلتفرم ایکس حذف شد

منبع: Zoomit

پتلفرم ایکس در آخرین بیانیه‌های خود اعلام کرد که پخش تبلیغات در اشتراک پریمیوم پلاس، به‌طور کامل خذف شده است.

پیش‌‌از این در گزارش‌ها خوانده بودیم ایلان ماسک قصد دارد ایکس را به پلتفرم کاملاً پولی تبدیل کند و بدین‌ منظور این شرکت سه اشتراک پریمیوم را معرفی کرد. اشتراک Premium Basic که همچنان تبلیغات را در بخش For You نمایش می‌دهد، اشتراک Premium Standard که فقط نیمی از تبلیغات را در For You ارائه خواهد داد و درنهایت Premium Plus که هیچ تبلیغی در بخش For You نشان نمی‌دهد.

درحالی‌که یکی از مزایای اولیه‌ی پریمیوم پلاس، داشتن تایم‌لاین‌های For You و Following بدون تبلیغ بود، اما همچنان برخی کاربران اعلام کرده‌اند که در قسمت‌های دیگر شبکه‌ی اجتماعی ایکس، مخصوصاً در نسخه‌ی وب، تبلیغات به آن‌ها نشان داده می‌شود.

بنابر بیانیه رسمی ایکس، اکنون ایکس اشتراک پریمیوم پلاس را به‌روزرسانی کرده است تا کاربران پولی دیگر هیچ تبلیغی را در هیچ‌کجای این پلتفرم نبینند. این اشتراک که ماهانه ۲۰ دلار و سالانه ۲۱۰ دلار هزینه دارد، غیر از ویژگی حذف کامل تبلیغات، دارای ویژگی‌های دیگری هم هست؛ از جمله داشتن اولویت بالاتر در بخش پاسخ‌ها، انتشار پست‌هایی با حداکثر ۲۵,۰۰۰ کاراکتر، نوشتن مقالات بلند به‌طور مستقیم در وبسایت، امکان ویرایش پست‌ها تا یک ساعت پس از انتشار، دسترسی به هوش مصنوعی Grok، امکان آپلود ویدیوهایی تا سه ساعت و حجم ۸ گیگابایت، دانلود ویدیوها و امکان پخش ویدیوها در پس‌زمینه در حین انجام کارهای دیگر در این پلتفرم.

این تغییر نشان می‌دهد که ایکس به‌دنبال ایجاد یک مدل کسب‌وکار پایدارتر است که کمتر به درآمدهای تبلیغاتی وابسته باشد. حذف کامل تبلیغات باعث می‌شود که اشتراک پریمیوم پلاس ارزش بیشتری برای کاربران ایجاد و آن‌ها را به پرداخت هزینه‌ی بیشتر برای خرید اشتراک پریمیوم پلاس ترغیب کند.

با کاهش درآمدهای تبلیغاتی پلتفرم ایکس، این شرکت ممکن است فشار بیشتری را به سازندگان محتوا وارد کند تا با تولید محتوای باکیفیت‌تر، مخاطبان خود را به پرداخت هزینه برای خرید اشتراک این پلتفرم ترغیب کنند. این اقدام را می‌توان به‌عنوان بخشی از تلاش‌های ایکس برای جذب کاربران بیشتر و افزایش درآمد از طریق مدل درآمدزایی اشتراکی به‌جای تبلیغاتی محسوب کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.