تلفن همراه

گوشی

August 10, 2024
22:27 شنبه، 20ام مردادماه 1403
کد خبر: 171483

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق: اقدامات لازم برای مقابله با موبایل‌های قاچاق توسط سازمان تنظیم مقررات انجام نشد

منبع: تسنیم

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق با اشاره به پیگیری‌های این ستاد و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه تاکنون اقدمات لازم برای مقابله با تلفن‌های همراه قاچاق توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام نشده است.

حمیدرضا دهقانی‌نیا در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با واردات موبایل‌های قاچاق به ویژه آیفون‌های آمریکایی ۱۴ و ۱۵ گفت: در حوزه تلفن همراه مواردی را در ارتباط با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی پیگیری کردیم. متاسفانه با وجود صورت جلسات و پیگیری کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اقدمات مورد نظر توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام نشد. در حال حاضر همچنان پیگیر هستیم تا این سازمان موارد مورد نظر را به انجام برساند.

وی افزود: در خصوص نشان‌های تجاری آمریکایی نیز مقام معظم رهبری فرمودند که باید برای چرا چنین کالای لوکسی که شاید حدود یک درصد جامعه مصرف‌کننده آن هستند، ۳۰ درصد سبد ارزی خود را تخصیص دهیم. این سوال، سوالِ مهم و موثری است. برخی موارد دیگری نیز در خصوص این دسته از تلفن‌های همراه وجود دارد. با توجه به این موارد از منظر ما نیازی به واردات آیفون نیست، مگر اینکه دولت جدید قصد اتخاذ تصمیم جدیدی در این حوزه را داشته باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.