اپلیکیشن

تلفن همراه

August 11, 2024
14:36 یکشنبه، 21ام مردادماه 1403
کد خبر: 171533

اتحادیه اروپا اپل را مجبور به تغییر سیاست کرد

منبع: مهر

پس از آنکه کمیسیون اتحادیه اروپا اپل را به نقض قوانین فناوری منطقه متهم کرد، اپل سیاست خود را تغییر داده تا به توسعه دهندگان اجازه دهد با مشتریان خارج از اپ استور ارتباط برقرار کنند.

به گزارش رویترز، کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد تحت اکثر شروط تجاری، اپل فقط اجازه هدایت به «لینک خروجی» را می دهد. این بدان معنا است که توسعه دهندگان می توانند لینکی در اپلیکیشن خود بگنجانند که مشتریان را به وب سایتی هدایت می کند که می توانند در آنجا قرارداد خود را نهایی کنند.

اپل اعلام کرد توسعه دهندگان اکنون می توانند محصولاتشان را نه تنها در وب سایت شان بلکه در هر جایی از جمله اپ نیز ترویج و با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

البته اپل ۲ کارمزد جدید برای توسعه دهندگان اضافه کرده که یکی از آنها ۵ درصد هزینه اکتساب برای کاربران جدید و دیگری ۱۰ درصد هزینه خدمات برای هرگونه فروشی است که کاربران اپلیکیشن در هر پلتفرمی در بازه ۱۲ ماهه نصب اپلیکیشن انجام می دهند.

در حال حاضر اپل ۳ نوع کارمزد دریافت می کند که یکی از آنها کارمزد فناوری است که از کمتر از یک درصد اپلیکیشن ها دریافت می شود. یک کمیسیون کاهش یافته برای تمام کالاها و سرویس هایی اعمال می شود که از طریق اپ استور فروخته می شوند و همچنین یک کارمزد انتخابی برای پرداخت ها و سرویس های تجاری اعمال می شود.

۲ کارمزد جدید جایگزین کمیسیون کاهش یافته برای تمام کالاها و خدمات فروخته شده در اپ استور می شوند.

کمیسیون اتحادیه اروپا قبلا از کارمزدهایی که اپل از توسعه دهندگان دریافت می کرد، انتقاد کرده بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.