سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 12, 2024
19:37 دوشنبه، 22ام مردادماه 1403
کد خبر: 171624

با قدرت گرفتن تاکسی‌ها هوایی، چین پهپاد‌های باری را آزمایش می‌کند

منبع: Peivast

مهندسان چینی در ابتدای هفته بزرگترین پهپاد باری را آزمایش کردند و قرار است مسیری ۱۰۰ کیلومتری به شانگهای به اولین نقطه عطف در توسعه اقتصاد پهپاد‌های ارتفاع پایین این کشور تبدیل شود.

به گزارش رویترز، این پهپاد با ظرفیت حمل دو تن بار از دو موتور باری ساخته شرکت نوآوری Sichiuan Tengden Sci-tech که از حمایت دولتی برخوردار است استفاده می‌کند. این پهپاد روز یکشنبه برای اولین پرواز ۲۰ دقیقه‌ای خود به آسمان رفت.

پهپاد ساخته Tengden با عرض ۱۶.۱ متر و ارتفاع ۴.۶ متر ساخته شده و کمی بزرگتر از مشهورترین هواپیمای سبک جهان، Cessna 172 چهار نفری است.

تولیدکنندگان در بزرگترین کشور تولیدکننده پهپاد در حالی بارهای سنگین را آزمایش می‌کنند که شرکت‌های حمل و نقلی در انتظار کاهش محدودیت‌ها و استفاده از خدمات تاکسی‌های بدون خلبان و همراه با خلبان فعال در ارتفاع پایین هستند و این بخش اقتصادی جدید را هدف گرفته‌اند. رگولاتور هوانوردی چین ارزش این صنعت را تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲۷۹ میلیارد دلار برآورد کرده است که یک توسعه چهاربرابری را نسبت به سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد.

آزمایش پهپاد باری Tengden را پس از آن شاهد هستیم که در ماه ژوئن نیز پهپاد باری شرکت دولتی Aviation Industry Corp of China (AVIC)، به آسمان‌ها رفت.

پهپاد HH-100 این شرکت قابلیت حمل بار تا ۷۰۰ کیلوگرم را در شعاع ۵۲۰ کیلومتری دارد. AVIC قرار است سال آینده بزرگترین پهپاد باری خود به نام TP2000 را با ظرفیت ۲ تن بار و فاصله چهاربرابر HH-100 آزمایش کند.

چین از همین حالا تحول بار تجاری از طریق پهپاد را کلید زده است.

شرکت Phoenix Wings، بخشی از شرکت بزرگ تحویل بار SF Express، انتقال میوه تازه از جزیره Hainan را به جنوب Guangdong با استفاده از پهپاد‌های Frengzhou-90 ساخته SF آغاز کرد.

پهپاد‌های باری وعده کاهش زمان و هزینه انتقال باربری را برای مشتریان دارند و همچنین شرکت‌های و تاسیسات فاقد باند‌های پرواز سنتی هم می‌توانند حتی در مناطق شلوغ شهری از سقف ساختمان خود برای تحویل بار استفاده کنند.

دولت همچنین جواز در ماه آوریل اولین جواز استفاده از پهپاد‌های بدون خلبان را برای انتقال مسافر برای شرکت EHang Holdings صادر کرده است.

پکن طی گزارشی در سال جاری اقتصاد ارتفاع پایین را برای اولین بار به عنوان یکی از موتورهای رشد جدید معرفی کرد و از حمل و نقل عمودی «نیروی خلاق جدید» در حوزه‌هایی مثل انتقال مسافر و باد یاد کرد.

روز شنبه، یک هلیکوپتر بدون خلبان برای اولین بار از شهر Kunshun پرواز کرد و مقصد فرودگاه Pudong در شانگهای پرواز کرد.

تاکسی‌های هوایی در تلاشند تا با هزینه ۱۸۰۰ یوان، زمان سفر بین شهر‌ها را از چندین ساعت به ۲۰ دقیقه کاهش دهند و طبق پیشبینی تا ۳۰ هزار مسافر از این خطوط که در ۱۸ آگوست افتتاح رسمی می‌وند استفاده خواهند کرد. شانگهای امیدوار است که مسیر‌های هوایی کم ارتفاع خود را به دیگر شهر‌ها نیز توسعه دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.