تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 13, 2024
18:41 سه شنبه، 23ام مردادماه 1403
کد خبر: 171700

عارف: اختلافات بین دستگاه‌ها در حوزه علم و فناوری باید توسط معاونت علمی حل شود

منبع: Digiato

در مراسم تکریم و معارفه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور که پیش از ظهر امروز (۲۳ مردادماه) برگزار شد، «محمدرضا عارف»، معاون اول رئیس‌جمهور و «حسین افشین»، معاون علمی جدید، بر نقش ستادی و هماهنگی معاونت علمی و فناوری تأکید کردند.

عارف در این مراسم با بیان اینکه معاونت علمی دستگاهی رقیب یا رفیق سایر دستگاه‌ها نیست، تصریح کرد: «معاونت علمی، صدای علم و فناوری دولت است و به‌دنبال رقابت با هیچ دستگاهی نیست.»

او با اشاره به اینکه دولت با خود رقابت نمی‌کند، افزود: «اختلافات احتمالی بین دستگاه‌ها در حوزه علم و فناوری باید توسط معاونت علمی حل شود.» معاون اول رئیس‌جمهور همچنین بر لزوم تمرکز تمامی اختیارات و مسئولیت‌های رئیس‌جمهور در حوزه علم و فناوری در این معاونت تأکید کرد.

حسین افشین، معاون علمی جدید رئیس‌جمهور، در مراسم معارفه خود بر حفظ استقلال سیاسی معاونت علمی تأکید کرد و با اشاره به دوره‌های پیشین این معاونت، گفت: «معاونت علمی در دوران دکتر ستاری و دکتر دهقانی نیز از ورود به منازعات سیاسی خودداری کرده و این رویه باید در دوره جدید نیز حفظ شود.»

افشین با قدردانی از پایه‌گذاران معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان، ازجمله محمدرضا عارف و محمد سهراب‌پور، ابراز خرسندی کرد که در دوره‌ای عهده‌دار این مسئولیت شده است که معاونت علمی به بلوغ رسیده است. او مسئولیت هر پیشرفت یا پیشرفت‌نکردنی را در دوره خودش برعهده گرفت.

معاون علمی جدید همچنین از سیاست تصدی‌گری‌نکردن در معاونت علمی خبر داد و بر نقش این معاونت به‌عنوان کارمندی برای اکوسیستم نوآوری کشور تأکید کرد. وی با اشاره به تأکیدات رئیس‌جمهور بر نقش راهبردی معاونت علمی، به‌عنوان بال پرواز وزارتخانه‌ها، اتاق فکر دولت و پیگیر فناوری، بر اهمیت این نقش در دولت سیزدهم تأکید کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.