اینترنت و شبکه

خبر اول

فناوری اطلاعات

August 13, 2024
18:54 سه شنبه، 23ام مردادماه 1403
کد خبر: 171707

حل مشکل فیلترینگ و کاهش هزینه‌ اینترنت مطالبه نمایندگان کمیسیون بهداشت از وزیر پیشنهادی ارتباطات

منبع: خانه ملت

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی جزئیات نشست این کمیسیون با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را تشریح کرد.
سلمان اسحاقی در تشریح نشست امروز، سه شنبه، ۲۳ مرداد ماه کمیسیون بهداشت و درمان با وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: سید ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات با حضور در کمیسیون برنامه‌های خود را تشریح و تأکید کرد که برنامه هفتم توسعه نگاه و رویکرد جدیدی است که باید در این رابطه به مجلس تبریک بگویم و اجرای آن، تمرکز عمده بر تخصص در حوزه‌های تخصصی و مباحث فنی به دور از مسائل حاشیه‌ای، توجه به توانمندی افراد و توجه ویژه به ظرفیت هوش مصنوعی در دستور کاراشان قرار خواهد گرفت و پالایش محتوا با مخاطب کودکان دغدغه جدی خودشان دانست و تأکید کرد که در بحث فیلترشکن‌ها از قانون تمکین و سیاست‌های نظام را دنبال می‌کنیم. همچنین به حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی توجه خواهد کرد.

وی یادآور شد: عدم آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت در روستاها، تزکیه فضای مجازی، صیانت از فرهنگ ایرانی، توجه به هوش مصنوعی و ارتقا آن، امواج و سلامت مردم، توجه به فضای مجازی به عنوان فرصت، فراهم کردن زمینه اینترنت پاک برای کودکان، تعیین تکلیف خرید و فروش فیلترشکن‌ها، توسعه زیرساخت فیبر نوری، هزینه‌های بالای اینترنت، عبور از دولت الکترونیک و دسترسی به بلاک‌چین، حل مشکل فیلترینگ و هزینه بالای اینترنت، تخصیص عادلانه امکانات، تقویت پیام‌رسان‌های داخلی، بکارگیری فارغ‌التحصیلات فناوری اطلاعات، استفاده کودکان از فیلترشکن‌ها، حفاظت از داده‌های شخصی افراد، نبود مدل حکمرانی در حوزه دیجیتال و هوش مصنوعی، مهاجرت نخبگان IT و نقشه راه برای سلامت الکترونیک، ارائه لایحه برای هوش مصنوعی جزء مطالبات اعضا کمیسیون از وزیر پیشنهادی ارتباطات بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.