هوش مصنوعی

August 13, 2024
21:37 سه شنبه، 23ام مردادماه 1403
کد خبر: 171729

دستیار صوتی جمینای از راه رسید

منبع: Zoomit

دستیار صوتی جدید گوگل Gemini Live نام دارد و عملکردی مشابه چت صوتی در ChatGPT ارائه می‌کند.

گوگل در مراسم معرفی گوشی‌های سری پیکسل ۹، از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نیز غافل نماند و با معرفی Gemini Live، دستیار صوتی جدید سرویس هوش مصنوعی Gemini، وارد فاز جدیدی از رقابت با OpenAI و اپل شد.

دستیار صوتی جمینای که برای مشترکان سرویس Gemini Advanced در دسترس قرار خواهد گرفت، عملکردی بسیار مشابه با قابلیت‌های ویس‌چت در ChatGPT دارد؛ مثلا کاربر می‌تواند صدای دستیار صوتی را از بین چندین گزینه انتخاب کند و با آن به‌صورت مکالمه‌ای ارتباط بگیرد. گوگل می‌گوید که کاربر حتی قادر است حین مکالمه، بدون نیاز به فشردن دکمه یا فرمان خاصی، صحبت دستیار صوتی جمینای را قطع کند یا وسط یک جمله به آن پاسخ دهد، همچنین می‌تواند مکالمه را نیمه‌تمام بگذارد و بعدا آن را از سر بگیرد. جمینای لایو، در پس‌زمینه و زمانی که گوشی کاربر قفل باشد نیز فعال خواهد بود. گوگل در زمان معرفی اولیه‌ی جمینای لایو اعلام کرده بود که دستیار صوتی‌اش می‌تواند هنگام پخش یک ویدیو، آن را به‌صورت همزمان درک کند.

سرویس جمینای لایو، از همین روز (یعنی روز برگزاری رویداد) در اختیار کاربران اندروید قرار می‌گیرد و فعلا تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی خواهد کرد. گوگل اعلام کرده است که طی هفته‌های آتی، زبان‌های بیشتری به جمینای لایو اضافه خواهد شد و کاربران iOS نیز می‌توانند منتظر عرضه‌ی آن برای دستگاه‌هایشان باشند.

علاوه‌بر جمینای لایو، گوگل قابلیت‌های دیگری را هم برای دستیار هوش مصنوعی‌اش معرفی کرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اکستنشن‌های جدید برای اپ‌هایی مثل Keep و Tasks و YouTube Music اشاره کرد. همچنین حالا جمینای، محتوای نمایشگر کاربر را هم درک می‌کند، که شباهت زیادی به قابلیت سرویس هوش مصنوعی اپل هم دارد. درواقع کاربر می‌تواند با تپ کردن روی عبارت‌های «پرسیدن در مورد این صفحه» یا «پرسیدن در مورد این ویدیو»، از جمینای در مورد محتوای به‌نمایش‌درآمده روی صفحه‌نمایش بپرسد و اطلاعات مرتبط با آن را دریافت کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.