رسانه‌های اجتماعی

August 14, 2024
12:33 چهارشنبه، 24ام مردادماه 1403
کد خبر: 171734

قدردانی متا از رفع فیلتر اینستاگرام در ترکیه

منبع: ایسنا

شرکت «متا پلتفرم» از اقدام ترکیه در برقراری مجدد دسترسی به پلتفرم شبکه اجتماعی اینستاگرام در این کشور استقبال کرد.

سخنگوی شرکت «متا» در بیانیه‌ای اعلام کرد ما خوشنودیم که می‌بینیم اینستاگرام دوباره در ترکیه قابل دسترس شده است. این شرکت به گفت‌وگو با مقامات ترکیه درباره محتوا و حساب‌هایی که از سیاست‌های این شرکت تخطی می‌کنند، ادامه می‌دهد و در برابر هر گونه تخلف محتوا و حساب‌ها، همچنان اقدام خواهد کرد. این موضوع شامل حذف محتوایی می‌شود که از سیاست «متا» در خصوص سازمان‌ها و افراد خطرناک تخطی می‌کنند.

ترکیه، شنبه هفته جاری، دسترسی به اینستاگرام را پس از ۹ روز فیلتر آن، احیا و اعلام کرد شرکت «متا» پذیرفته است برای رسیدگی به نگرانی‌های دولت، با مقامات همکاری کند.

ترکیه دسترسی به اینستاگرام را در دوم اوت به دلیل کوتاهی در رعایت قوانین و مقررات این کشور، مسدود کرده بود. این ممنوعیت پس از آن صورت گرفت که مقامات ترکیه، اینستاگرام را متهم کردند پست‌های همدردی درباره ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس جنبش سیاسی حماس را حذف کرده است.

فیلتر اینستاگرام باعث نگرانی کاربران و شرکت‌های کوچکی شده بود که از طریق این پلتفرم، فعالیت داشتند. دادگاهی در شهر ازمیر، دوشنبه هفته جاری، دستور دستگیری یک زن را به اتهام نفرت پراکنی و توهین به رئیس جمهور صادر کرد که از ممنوعیت اینستاگرام انتقاد کرده بود.

«متا» اعلام کرد این شرکت، سیاست‌های خود را تغییر نداده، اما موافقت کرده است درستی اقدامات انجام شده در خصوص محتوا و حساب‌های نقض کننده خط مشی این شرکت را در ترکیه در روزهای بعد از ترور هنیه، بازبینی کند.

مالک اینستاگرام اعلام کرده است محتوای پست شده توسط سیاستمداران ترکیه بر اساس رویکرد استاندارد این شرکت، به عنوان محتوای دارای ارزش خبری در نظر گرفته می‌شوند.

بر اساس گزارش رویترز، آمار استاتیستا نشان می‌دهد ترکیه از نظر استفاده از اینستاگرام، با بیش از ۵۷ میلیون کاربر، در رتبه پنجم جهانی قرار دارد. هند، آمریکا، برزیل و اندونزی در رتبه‌های اول تا چهارم ایستاده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.