رمز ارز

August 14, 2024
14:50 چهارشنبه، 24ام مردادماه 1403
کد خبر: 171756

عضو هیات مدیره صرافی OMP فینیکس: زمان بلوغ بازار ارز‌های دیجیتال نزدیک است

منبع: بورس نیوز

عضو هیات مدیره صرافی OMP فینیکس گفت: بازار ارز‌های دیجیتال بازار پرریسکی است. همه آدم‌ها اول سمت سود را به شما نشان می‌دهند. یک سرمایه گذار موفق کسی است که اول سمت ریسک را می‌بیند.

محمد حسینی، معامله گر، تحلیلگر بازار‌های مالی و عضو هیات مدیره صرافی OMP فینیکس اظهار کرد: علت اینکه سرمایه‌های بزرگ به سمت بازار رمزارز‌ها نیایند قانونگذاری است که شفاف اتفاق نمی‌افتد. قانونگذاری باعث می‌شود که پول‌های بزرگ به سمت این بازار بیاید و بازار را به بلوغ برسد.

وی افزود: در سال‌های اخیر پروژه‌هایی در بازار ارز‌های دیجیتال در حال رشد است دارد که به سمت کارایی پیش می‌رود. این بازار دارد به بلوغ خود نزدیک می‌شود. مثل هر تکنولوژی که تازه به بازار می‌آید و آدم‌ها انتظار زیادی از آن تکنولوژی دارند، اما بعد از مدتی آدم‌ها از آن فاصله می‌گیرند و این موضوع باعث می‌شود تا کم کم این بازار به بلوغ خود برسد. فکر می‌کنم زمان بلوغ کریپتو‌ها و ارز‌های دیجیتال نزدیک است و رفتار منطقی در آن رخ خواهد داد.

حسینی خاطرنشان کرد: تا وقتی که قانونگذاری شفاف و دقیق انجام نشود، کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند با ترس به این حوزه می‌آیند. زیرا می‌گویند که آینده این حوزه شفاف نیست؛ بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که سرمایه‌های بزرگ به این بازار بیاید. اما هنوز در این حوزه کاری انجام نشده است. همه اتفاقی که در این بازار انجام می‌شود یکسری نیاز و سفته بازی آدم هاست که در حال انجام است. امروز همه می‌دانند که وضعیت اقتصاد ایران خوب نیست. میانگین درآمد ما حدود ۲۰۰ دلار است و این عدد در دنیا قابل قبول نیست.

عضو هیات مدیره صرافی OMP فینیکس ادامه داد: آدم‌ها دوست دارند دربازاری کار کنند که اول از همه سپر تورمی برای آن‌ها باشد و دوم درآمد دلاری داشته باشد. این بازار ریسک‌هایی دارد و از آنجا که درآمد دلاری دارد زیان‌های آن نیز دلاری برای سرمایه گذاری محاسبه می‌شود. خوب است که قانونگذاری رخ دهد، سرمایه‌های بزرگ به این حوزه بیاید و دست کلاهبرداران نیز کوتاه شود. خوب است که خود قانونگذار نظارت داشته باشد.
وی درباره وضعیت بازار ارز‌های دیجیتال گفت: هفته‌های آینده و شاید ماه‌های آینده برای بازار ارز‌های دیجیتال مهم است. این بازار به بلوغ خود می‌رسد. سال‌های گذشته بازار نابالغ بود و رفتار آن مشخص نبود. به عنوان مثال برای یک سرمایه گذار مشخص است که اگر ریسک‌های ژئوپلوتیک بیشتر شود برای طلا یا کامودیتی‌ها چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

حسینی گفت: بازار ارز‌های دیجیتال کم کم به بلوغ می‌رسد. در حال حاضر موضوع مهم احتمال رکود بسیار زیادی است که دنیا پیش بینی می‌کند. اما آینده برای بازار ارز‌های دیجیتال مهم است. انتخابات و جلسه بعدی فدرال رزو درباره نرخ بهره مهم است. اگر ترامپ رای بیاورد می‌تواند به بازار شوک وارد شود. معامله گران باید به نسبت بازار رصد داشته باشند تا بهترین تصمیم‌ها را بگیرند.

عضو هیات مدیره صرافی OMP فینیکس در پایان گفت: بازار ارز‌های دیجیتال بازار پرریسکی است. همه آدم‌ها اول سمت سود را به شما نشان می‌دهند. یک سرمایه گذار موفق کسی است که اول سمت ریسک را می‌بیند. هرچقدر بیشتر آموزش ببینید و مطالعه بیشتری داشته باشید ریسک خود را کم می‌کنید. هیچ راه موفقیت میانبری در بازار‌های مالی وجود ندارد و همه نیازمند صبر، تلاش، پشتکار و مطالعه است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.