اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 14, 2024
16:38 چهارشنبه، 24ام مردادماه 1403
کد خبر: 171770

حسین اسلامی: ستار هاشمی دانشمند، جوان و مسلط به حوزه هوش مصنوعی است

منبع: ایرنا

رئیس سابق نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، چند ویژگی پررنگ دارد، گفت: ستار هاشمی دانشمند است و از نظر مطالعاتی در بالاترین رده‌ای قرار دارد که یک فرد می‌تواند به عنوان وزیر داشته باشد؛ همچنین بر بسیاری از موضوعات جدید مانند هوش مصنوعی اشراف دارد و جوان است​​​​​​​.

حسین اسلامی فعال حوزه اقتصاد دیجیتال، درباره گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارت وزارت ارتباطات، اظهار داشت: با توجه شناختی که از «ستار هاشمی» دارم، باید بگویم او چند ویژگی پررنگ دارد؛ نخست اینکه ستار هاشمی دانشمند است و از نظر مطالعاتی در بالاترین رده‌هایی است که یک فرد می‌تواند به عنوان وزیر داشته باشد.

وی افزود: هاشمی بر بسیاری از موضوعات جدید مانند هوش مصنوعی اشراف دارد. نکته دیگر این است که وی مانند ۲ وزیر قبلی ما جوان است و این جوانی برای حوزه فاوا لازم است. ممکن است برای سایر وزارتخانه‌ها سن اهمیت زیادی نباشد و «تجربه» به عنوان ملاک اصلی درنظر گرفته شود، اما در حوزه فاوا و اقتصاد دیجیتال، نزدیک بودن به نسل زد و در مرحله بعد نسل آلفا شاید کمک بیشتری برای پیشرفت کشور باشد.

رئیس سابق نظام صنفی رایانه‌ای کشور خاطرنشان کرد: نکته سوم و ویژگی پررنگی که حاصل ارتباط مداوم با ستار هاشمی بوده، شنوایی وی در شنیدن مشکلات و اخذ مشورت از بخش خصوصی است.چالش‌ها و موضوعات دیگر را می‌تواند با استفاده از معاونان قوی‌تر حل شود. این کاملا شدنی است و ما نگاه مثبت به این مسئله داریم. امیدواریم با اعتمادی که رئیس جمهور به هاشمی کرده، بتوانند پس از کسب رای اعتماد، عملکرد موفقی داشته باشند.

وی درباره انتظاری که صنف رایانه کشور از وزیر ارتباطات دولت چهاردهم دارد، گفت: انتظار اصلی رفع موانع است، البته برخی از آنها در داخل وزارت وافا نیست و باید ریشه آن در نهادهایی مانند بانک مرکزی، وزارت بهداشت و صمت دنبال شود. انتظار داریم وزیری که از مجلس رای اعتماد می‌گیرد، ارتباط خود را با بخش خصوصی و تشکل‌ها حفظ کند و در رفع موانع کوشا باشد.

اسلامی گفت: وزارت ارتباطات از جمله وزارتخانه‌هایی است که باید تنظیم‌گری انجام دهد. با توجه به اینکه عمده اقتصاد دیجیتال در بخش خصوصی فعال است، با رفع موانع می‌توان بیشترین میزان استقبال در بدنه صنف و مردم از حضور هاشمی در سمت وزیر ارتباطات به عمل خواهد آمد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.