5G, 6G, vRAN, OpenRAN

August 15, 2024
10:23 پنجشنبه، 25ام مردادماه 1403
کد خبر: 171796

5.6 میلیارد مشترک 5G تا سال 2029

طبق آخرین گزارش موبایلی اریکسون، انتظار می‌رود تا پایان سال 2029 میلدی تعداد مشترکان نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی موسوم به 5G در سراسر جهان به 5.6 میلیارد نفر برسد تا در آن زمان 5G به عنوان شبکه غالب در سراسر جهان به جز سه منطقه به کار گرفته شود.

اریکسون در سطح جهانی پیش بینی می‌کند که شبکه 5G تا پایان سال 2029 میلادی بیش از 60 درصد از کل مشترکان تلفن همراه را تحت پوشش قرار دهد و 75 درصد از کل ترافیک داده موبایلی را نیز هدایت کند. تا سال 2029 میانگین کاربران شبکه مخابراتی 5G میانگین رشد سالانه 20 درصدی را تجربه می‌کند و ترافیک داده‌ای در شبکه موبایلی جهان مبتنی بر این شبکه هم در بازه زمانی مذکور سالانه 25 درصد بیشتر می‌شود.

در این گزارش همچنین پیش بینی شد رشد سالانه ترافیک داده‌های تلفن همراه با نرخ‌های گوناگون در مناطق مختلف جهان تا سال 2029 میلادی رشد می‌کند که این فرآیند بسته به میزان پویایی منطقه مورد نظر تغییر میابد.

اریکسون با توجه به اینکه رشد ترافیک می‌تواند بی‌ثبات باشد، به عواملی نظیر تغییرات اقتصاد کلان در عرصه جهانی، رشد اتصالات دسترسی بی‌سیم (FWA) و مهاجرت مشترکین به نسل‌های بعدی در بازارهایی مانند هند، آسیای جنوب شرقی، آمریکای لاتین و آفریقا اشاره کرد.

محققان شرکت اریکسون همچنین اظهار داشتند بدون در نظر گرفتن FWA حجم ترافیک داده‌های تلفن همراه در سطح جهان تا سال 2029 میلادی سه برابر می‌شود تا بر این اساس در پایان دوره زمانی مذکور 313 اگزابایت داده در هر ماه جابه‌جا شود. در این میان با گنجاندن FWA این فرآیند رشد 3.5 برابری را تجربه می‌کند تا حجم ماهانه داده‌های موبایلی جابه‌جا شده در سال 2029 میلادی به 466 اگزابایت برسد.

منبع: zdnet.com

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.