پیام‌رسان

تلفن همراه

August 16, 2024
13:51 جمعه، 26ام مردادماه 1403
کد خبر: 171830

بروزرسانی جدید تلگرام: کسب درآمد با استارز برای کانال‌ها و تولیدکنندگان محتوا

مدیرعامل تلگرام در یازدهمین سالگرد آغاز به کار این پلتفرم از یک بروزرسانی بزرگ جدید خبر داد که امکان درآمدزایی با استارز در تلگرام را برای کاربران و مدیران کانال فراهم می‌کند. استارز نام ارز درون اپلیکیشن تلگرام است که چندی پیش رونمایی شد و می‌توان آن را به تون‌کوین تبدیل و برداشت کرد.

به گزارش پیوست، در بروزرسانی جدید امکان کاربرد‌های ارز استارز بیشتری شده و برای مثال می‌توانید از این ارز درون اپلیکیشنی برای واکنش با استار و خرید اشتراک با استار استفاده کنید و تولیدکنندگان محتوا، مدیران کانال، روبات‌ها و حساب‌های تجاری می‌توانند از طریق آن کسب درآمد کنند. در ادامه متن تمام کاربردهای جدید ارز استار تلگرام را مشاهده می‌کنید.

واکنش با استار
براساس پست وبلاگی تلگرام، کاربران می‌توانند مستقیما و با استفاده از قابلیت واکنش با استار (Star reaction) از کانال‌ها و تولیدکنندگان محتوای تلگرامی حمایت کنند. در نتیجه این بروزرسانی، درآمدزایی با استارز در تلگرام ماهیت عمومی‌تری می‌گیرد و دیگر تنها محدود به محتوای خاص پولی نخواهد بود.

تلگرام در حال حاضر هیچ سهمی از درآمد این بخش دریافت نمی‌کند و ۱۰۰ درصد استارز دریافتی در اختیار مالکان کانال قرار می‌گیرد. علاوه بر تبدیل به تون‌کوین و برداشت آن، مالکان کانال می‌تواند از این ارز برای تخفیف در خرید تبلیغات استاده کنند.

در سازوکاری شبیه به آنچه در پلتفرم توییچ برای هدیه‌های کاربران وجود دارد، بخش واکنش‌های هر پست با یک جدول رده‌بندی از آنهایی که بیشترین استار را ارسال کرده‌اند همراه است اما کاربر در صورت تمایل می‌تواند با تنظیمات حریم خصوصی از نمایش تصویر خود در این بخش جلوگیری کند که در این صورت به عنوان فرد ناشناس نمایش داده می‌شود.

 

خرید اشتراک با استار
تولیدکنندگان محتوا و مالکان کانال از این پس می‌توانند یک لینک دعوت ویژه برای افراد ارسال کنند که پیوستن به کانال را تنها در ازای یک پرداخت ماهیانه با ارز استارز تلگرام ممکن می‌کند. چنین قابلیتی مستقیما با پلتفرم‌های انتشار محتوای پولی رقابت می‌کند.

براساس طرح اشتراکی شما می‌توانید کانال ویژه‌ای را برای محتوای بیشتر، دسترسی زودهنگام به اطلاعات و یا پخش زنده VIP ایجاد کنید. شبکه اجتماعی ایکس نیز چندی پیش از طرح مشابهی رونمایی کرد که کاربران با استفاده از پرداخت یک اشتراک ماهانه می‌توانند به محتوای پولی حساب‌های خاص دسترسی پیدا کنند.

محتوای پولی در روبات‌های تلگرامی
مالکان کانال پیش از این هم می‌توانستند تصاویر یا ویدیو‌های پولی را در کانال‌های خود منتشر کنند اما تلگرام می‌گوید با این بروزرسانی پست‌های پولی در دسترس روبات‌ها، از جمله روبات‌های ادمین کانال‌ها و روبات‌های کانال‌های تجاری تلگرام، قرار می‌گیرند.

درنتیجه کانال‌های خودکار و کسب‌وکاها راه تازه‌ای برای ارتباط با مشتری و درآمدزایی دارند.

تبدیل استارز به تون‌کوین بدون کمیسیون و تخفیف در خرید تبلیغات
تلگرام در ازای تبدیل ارز استارز به تون‌کوین، ارز بومی بلاک‌چین تون که در صرافی‌های مختلف قابل خرید و فروش است، تقریبا کمیسیونی از مالکان کانال دریافت نمی‌کند. به گفته این شرکت تولیدکنندگان محتوا می‌توانند با سرمایه‌گذاری مجدد استارز در جهت تبلیغات کانال، از تخفیف ۳۰ درصدی برخوردار شوند.

سوپرکانال‌ها
در حالت عادی تمامی پست‌های موجود در یک کانال تلگرامی با نام و تصویر همان کانال منتشر می‌شوند، قابلیت سوپر کانال‌های تلگرام به شما اجازه می‌دهد تا در صورت فعالیت گروهی، محتوای تولیدی هرکدام از ادمین‌ها و تولیدکنندگان محتوا را با نام خودشان منتشر کنید، موضوعی که به شناخته‌شدن بیشتر فعالان اصلی کانال کمک می‌کند و همانند آنچه در وبسایت‌ها شاهدش هستیم، محتوا را می‌توان با نام و تصویر تولیدکننده اصلی (سوری یا واقعی) یا حتی یک کانال شخص ثالث منتشر کرد.

مدیران کانال می‌توانند در هر زمانی اطلاعاتی که به عنوان هویت آنها در کنار پست منتشر می‌شود را تغییر دهند و اطلاعات واقعی حساب کاربری آنها، مگر در صورت تمایل، در اختیار مخاطبان قرار نمی‌گیرد.

نمایشگر مستندات در iOS
کاربران با استفاده از نسخه iOS تلگرام می‌توانند محتوای متنی با فرمت‌هایی مثل pdf، xls یا docx را در تب‌های جداگانه از مرورگر تلگرام باز کنند که جابجایی بین فایل‌ها و پیام را ساده‌تر می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.