امنیت

رسانه‌های اجتماعی

هوش مصنوعی

August 17, 2024
9:32 شنبه، 27ام مردادماه 1403
کد خبر: 171869

اوپن‌ای‌آی مدعی تلاش گروه ایرانی برای دخالت در انتخابات آمریکا شد

شرکت هوش مصنوعی آمریکایی مدعی شد یک گروه ایرانی قصد تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را داشته است.

به گزارش ایسنا، «اوپن ای‌آی» که از شرکت‌های مشهور حوزه هوش مصنوعی است، روز جمعه مدعی شد حساب‌های کاربری یک گروه ایرانی را که از چت‌بات «چت جی‌پی‌تی» برای تولید محتواهایی به‌منظور تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا و دیگر مسائل استفاده می‌کردند، مسدود کرده است.

اوپن ای‌آی مدعی است این عملیات که با نام «طوفان-۲۰۳۵» شهره است، از چت جی‌پی‌تی برای تولید محتوا درباره موضوعاتی مانند گزارش‌ها درباره نامزدهای هر ۲ حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در انتخابات آمریکا، جنگ غزه و حضور رژیم صهیونیستی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس استفاده و سپس این محتواها از طریق حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین وبگاه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شد.

این شرکت آمریکایی با این حال گزارش داده این عملیات به‌نظر نمی‌رسد که به تعامل معناداری با مخاطبان شبکه‌های اجتماعی دست یافته باشد.

پیشتر شرکت گوگل مدعی شده بود هکرهای تحت حمایت ایران مسئول حمله به کارزارهای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هستند.

پیش از این نیز «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا مدعی شد که مایکروسافت به کارزار انتخاباتی او اطلاع داده که ایران یکی از ویگاه‌های آن را هک کرده است.

در واکنش به این اتهامات و ادعاها، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در ایمیلی اعلام کرد «دولت ایران قصد یا انگیزه‌ای برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ندارد.»

نمایندگی ایران همچنین در واکنش به اتهام‌زنی‌های کارزار ترامپ گفت: «ما هیچ اعتباری برای چنین گزارش‌هایی قائل نیستیم.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.