رسانه‌های اجتماعی

August 17, 2024
9:45 شنبه، 27ام مردادماه 1403
کد خبر: 171877

تیک تاک ادعاهای آمریکا در مورد روابطش با چین را در دادگاه تجدیدنظر رد کرد

منبع: Digiato

تیک تاک به دادگاه تجدیدنظر فدرال اعلام‌کرده که وزارت دادگستری ایالات متحده روابط این شبکه اجتماعی با چین را به‌طور اشتباه بیان کرده است. با چنین استدلالی، TikTok از دادگاه خواسته تا قانونی که طبق آن ByteDance مستقر در چین باید دارایی‌های تیک‌تاک در ایالات متحده را واگذار کند یا با ممنوعیت دائمی مواجه شود را لغو کند.

طبق گزارش رویترز، تیک تاک که برای لغو این قانون شکایت کرده است، می‌گوید که وزارت دادگستری در این پرونده دچار اشتباه شده است. وکلای وزارت دادگستری ماه گذشته گفته بودند که این شبکه اجتماعی به دولت چین اجازه می‌دهد تا داده‌های کاربران آمریکایی را جمع‌آوری کند و این موضوع خطر امنیت ملی را به همراه دارد.

استدلال تیک تاک در دادگاه تجدیدنظر

بااین‌حال، تیک‌تاک اعلام کرده که موتور پیشنهاد محتوای این برنامه و داده‌های کاربران در ایالات متحده و روی سرورهای ابری که توسط شرکت اوراکل (Oracle) اداره می‌شوند، ذخیره می‌شوند.

تیک تاک در استدلال خود گفت که این قانون حقوق آزادی بیان آن را از شرکت سلب می‌کند و در مقابل ادعای وزارت دادگستری مبنی بر اینکه تصمیم‌های مدیریت محتوای این اپلیکیشن «گفتار یک خارجی» است و توسط قانون اساسی ایالات متحده محافظت نمی‌شود، گفت:

«طبق منطق دولت، یک روزنامه آمریکایی که محتوای یک نشریه خارجی را بازنشر می‌کند (مانند رویترز) فاقد حمایت قانون اساسی است.»

قانون مذکور که در اردیبهشت‌ماه امسال توسط «جو بایدن»، رئیس جمهور وقت ایالات متحده امضا شد، به ByteDance تا 19 ژانویه (30 دی) فرصت می‌دهد تا تیک تاک را بفروشد یا با ممنوعیت مواجه شود. کاخ سفید درباره تصمیم خود از این قانون می‌گوید که می‌خواهد مالکیت چینی‌ها بر این پلتفرم به دلایل امنیتی پایان یابد.

در 16 سپتامبر (25 شهریور)، دادگاه استیناف رسیدگی به این چالش قانونی برگزار خواهد شد و سرنوشت تیک تاک در هفته‌های پایانی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 5 نوامبر (14 آبان) مشخص می‌شود.

این موضوع در حالی اعلام‌شده است که «دونالد ترامپ»، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا به تیک‌تاک پیوسته است و در ماه ژوئن گفته بود که هرگز از ممنوعیت این پلتفرم حمایت نخواهد کرد. «کامالا هریس»، نامزد دموکرات انتخابات نیز در ماه جولای به تیک تاک پیوسته بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.