سیستم‌عامل و نرم‌افزار

August 17, 2024
15:02 شنبه، 27ام مردادماه 1403
کد خبر: 171925

نارضایتی 69 درصد برنامه نویسان از وجود موانع سازمانی

منبع: همکاران سیستم

مرکز Atlassian به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ابزارهای همکاری توسعه دهنده تحقیقات جدیدی را به انجام رسانده است که نتایج حاصل از آن نشان می دهد «تناسب بین مهندسان و مدیران اصلی سازمان‌ها مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند به تجربه غیربهینه توسعه دهندگان نرم افزار منجر شود».

این تحقیق در اصل نتایج حاصل دو نظرسنجی را در خود جا داده است که یکی از آنها برای ارزیابی میزان بهره وری توسعه دهندگان نرم افزار توسط مرکز DX انجام شده است و نظرسنجی دیگر با موضوع مشابه را مرکز تحقیقاتی Wakefield تکمیل کرده است. در نظرسنجی اول 900 توسعه دهنده نرم افزار از سراسر جهان و در نظرسنجی دیگر 1250 مدیر سازمانی و مهندس ارشد حضور داشته‌اند.

در این دو نظرسنجی مجزا سوالات یکسان مطرح نشده است و در نهایت تجربه توسعه دهندگان به صورت کاملا متفاوت مورد تحلیل قرار گرفته‌ است. مرکز Atlassian در نهایت تجربه توسعه دهندگان را به عنوان ترکیبی از رضایت و بهره وری مطرح کرده است.

در این بررسی مشخص شد 69 درصد توسعه دهندگان نرم افزار که در سازمان‌های مختلف مشغول فعالیت هستند 8 ساعت یا بیشتر در طول هفته را صرف اتلاف وقت به دلیل «موانع سازمانی» می‌کنند.

مهم‌ترین مشکل ذکر شده براساس این مطالعه نواقص فنی در سازمان است و زمانی ایجاد می‌شود که کد کمتر از حد بهینه به دلیل افزایش فشار برای ارایه ویژگی‌های جدید ثابت بماند. در بخش دیگر اسناد ناکافی در سازمان به عنوان یکی از موانع معرفی شده‌اند که ممکن است روی زمان صرف شده برای بررسی کدها و فهمیدن نحوه کارکرد آنها اثر بگذارند. در این میان «نبود جهت روشن» مهم‌ترین مانع سازمانی معرفی شده است که توسط 25 درصد برنامه نویسان به عنوان عامل اصلی اتلاف وقت در سازمان مطرح شده است. همچنین وقفه‌های مربوط به کمبود زمان برای تکمیل یک پروژه نیز توسط 27 درصد برنامه نویسان مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: devclass.com

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.