باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

August 17, 2024
15:29 شنبه، 27ام مردادماه 1403
کد خبر: 171960

جدیدترین گزارش Speedtest از سقوط رتبه سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران خبر می‌دهد

منبع: Digiato

اسپیدتست ماهانه گزارشی از سرعت اینترنت ثابت و موبایل کشورهای مختلف جهان منتشر می‌کند. طبق جدیدترین گزارش آن برای ژوئیه 2024، باوجود افزایش سرعت، رتبه اینترنت موبایل و ثابت ایران کاهش یافته است.

در گزارش اسپیدتست برای ژوئیه ۲۰۲۴، میانگین سرعت اینترنت موبایل در جهان کاهش یافته، درحالی‌که میانگین سرعت اینترنت ثابت افزایش یافته است. البته باید به این موضوع اشاره کرد که این تفاوت بسیار اندک است. میانگین سرعت اینترنت موبایل و اینترنت ثابت جهان برای ماه مه به‌ترتیب ۵۶.۰۹ و ۹۳.۹۴ مگابیت‌برثانیه گزارش شده است.

سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران
طبق گزارش اسپیدتست برای ژوئیه ۲۰۲۴، سرعت اینترنت موبایل و اینترنت ثابت در کشورمان افزایش یافته است. باوجوداین رتبه کشورمان در هر دو بخش کاهش داشته . سرعت اینترنت موبایل در ایران از ۳۶.۹۷ مگابیت‌برثانیه طبق گزارش قبلی، به ۳۷.۴۱ مگابیت‌برثانیه رسیده است. برخلاف انتظار، کشورمان با ۴ رتبه کاهش به ۶۹ رسیده است.


در بخش اینترنت ثابت هم سرعت افزایش یافته است. سرعت اینترنت ثابت در کشورمان از ۱۴.۷۷ مگابیت‌برثانیه طبق گزارش قبلی، به ۱۴.۹۵ مگابیت‌برثانیه رسیده. بااین‌حال اینترنت ثابت کشورمان با ۲ رتبه کاهش به رتبه ۱۴۶ در جهان است.

امارات متحده عربی با یک پله صعود بالاترین سرعت اینترنت موبایل را در سطح جهان در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد. میانگین سرعت اینترنت موبایل در این کشور ۳۶۹.۸۵ مگابیت‌برثانیه است. در رتبه‌های دوم و سوم، به‌ترتیب قطر و کویت با سرعت ۳۴۳.۸۴ و ۲۳۲.۱۲ مگابیت‌برثانیه به چشم می‌خورند.


در بخش اینترنت ثابت، هم امارات متحده عربی در صدر دیده می‌شود. کاربران در این کشور به‌صورت میانگین به سرعت ۲۹۱.۸۵ مگابیت‌برثانیه دسترسی دارند. رتبه دوم و سوم را به‌ترتیب سنگاپور و هنگ‌کنگ با میانگین سرعت ۲۹۰.۸۶ و ۲۷۷.۲۶ مگابیت‌برثانیه از آن خود کرده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.