باندپهن

خبر اول

August 18, 2024
13:51 یکشنبه، 28ام مردادماه 1403
کد خبر: 172050

شرکت ارتباطات زیرساخت زیر ذره‌بین دیوان محاسبات کشور

دیوان محاسبات کشور طی جلسه ای گزارش ارزیابی عملکرد شرکت ارتباطات زیرساخت را بررسی و راهکارهای لازم در جهت توسعه شفافیت و ایجاد انضباط مالی را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی و ‌امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، این نهاد نظارتی در ادامه سلسله جلسات شفافیت و انضباط مالی این بار عملکرد شرکت سهامی ارتباطات زیرساخت را در جلسه ای به ریاست دکتر دستغیب و با حضور دادستان و سایر مقامات دیوان محاسبات و رئیس هیات مدیره، معاونین و اعضای هیات مدیره آن شرکت، مورد رسیدگی قرار داد.

گزارش دیوان محاسبات کشور نشان می دهد، این شرکت در سال 1402 حدود 9.300 میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده و سه طرح تملک دارایی های سرمایه ای با تخصیص 2.086 میلیارد تومانی را بر اساس آن تعریف کرده که در حال اجرا است. همچنین این شرکت در سنوات اخیر سودده نبوده و بهای تمام شده خدمات و درآمدهای عملیاتی در سال 1402 نسبت به سال 1401 حدود 48 درصد افزایش داشته است.

بر اساس یافته های دیوان محاسبات کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت با چالش هایی از جمله عدم تجدید ارزیابی دارایی ها، وجود بدهی های جاری بالغ بر 7.813 میلیارد تومان مربوط به پرداخت های تجاری، مطالبات این شرکت از شرکت های خارجی، پیشرفت و توسعه شبکه فیبر نوری در حدود 40 درصد، عدم تحقق اهداف توسعه شبکه ملی اطلاعات با پیشرفت تنها 65 درصدی، ناقص بودن تعداد اعضای هیات مدیره، دولتی بودن 20 درصد از سهام شرکت های ایرانیان نت و صندوق پژوهش و فناوری های نوآفرین و تاثیرگذاری دولت در تصمیم گیری های این شرکت، درآمد وصول نشده شرکت سیگما تله کام به میزان 17 میلیون دلار ، خروج نیروی انسانی متخصص و… روبرو است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.