خدمات ابری و مجازی‌سازی

فناوری اطلاعات

August 18, 2024
18:40 یکشنبه، 28ام مردادماه 1403
کد خبر: 172084

84 درصد سازمان‌ها از خدمات رایانش ابری استفاده می‌کنند

منبع: همکاران سیستم

بیشتر کسب و کارهای امروزی فضای رایانش ابری را برای ذخیره سازی داده‌های خود مورد استفاده قرار می‌دهند. ولی با افزایش سرمایه گذاری در فضای ابری و تمرکز بر هوش مصنوعی، این قبیل سرویس‌ها قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کسب و کارها می‌گذارند.

هسته اصلی سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در حوزه خدمات رایانش ابری به پیشرفت در حوزه مدیریت و امنیت داده‌های ابری، و همچنین کاهش هزینه‌های ابری مربوط می‌شود. با این وجود پروژه‌های توسعه هوش مصنوعی برخی نگرانی‌ها را نیز در این زمینه به همراه دارد. زیرا بیشتر پروژه‌های هوش مصنوعی با هدف بهبود مدیریت داده‌ها و کاهش هزینه‌ها انجام می‌شوند و البته تعداد اندکی از سازمان‌ها برنامه ریزی دقیق برای استفاده از خدمات هوش مصنوعی دارند.

اینها برخی از یافته‌های کلیدی یک نظرسنجی است که چندی پیش توسط شرکت Nasuni ارایه دهنده خدمات ذخیره سازی فایل‌های ابری انجام شد. در این نظرسنجی 1150 تصمیم گیرنده ارشد سازمانی در ایالات متحده، انگلستان، آلمان، اتریش و سوئیس در سازمان‌هایی با بیش از 500 کارمند حضور داشتند. از این افراد در مورد خدمات ترکیبی ابری، هوش مصنوعی، امنیت سایبری و ذخیره سازی داده‌ها در فضای ابری سوالاتی پرسیده شد.

در نتیجه این بررسی 84 درصد پاسخ دهندگان اعلام کردند که سازمان آنها در حال حاضر از خدمات رایانش ابری استفاده می‌کند، ولی در مقابل 54 درصد آنها اعلام کردند مدیریت داده‌های ابری و تحلیل داخلی داده‌ها در 18 ماه آینده را در دستور کار قرار داده‌اند. همچنین 45 درصد این مدیران اظهار داشتند سرمایه گذاری در بخش امنیت ابری برای آنها در اولویت قرار دارد و 36 درصد هم بهینه سازی خدمات ابری را اولویت کلیدی خود معرفی کردند.

در میان مزایایی سرمایه گذاری روی خدمات ابری که پاسخ دهندگان به آن اشاره کردند، بهترین پاسخ بهبود امنیت داده‌ها بود که در 59 درصد موارد به آن اشاره شد و سپس 56 درصد مدیران بهبود عملکرد برنامه، 55 درصد بهبود مقیاس پذیری و انعطاف پذیری، 51 درصد صرفه جویی در هزینه، و 31 درصد هم حذف سیلوهای داده را مورد توجه قرار دادند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.