اپلیکیشن

تلفن همراه

August 18, 2024
18:38 یکشنبه، 28ام مردادماه 1403
کد خبر: 172094

گوگل مپس بدون اینترنت روی ساعت هوشمند کار می‌کند

منبع: مهر

قرار است قابلیت جدید آفلاین مپس برای تمام ساعت های هوشمند گوگل ارائه شود که امکان ناوبری با استفاده از نقشه گوگل بدون اینترنت را فراهم می کند.

به گزارش فون آرنا، گوگل چند روز قبل ساعت هوشمند جدید خود به نام پیکسل واچ ۳ را همراه چند ویژگی جدید معرفی کرد. قابلیت ناوبری با استفاده از نقشه گوگل در وضعیت آفلاین یکی از ویژگی های جدید و جذاب پیکسل واچ ۳ است.

با این وجود به نظر می رسد ویژگی مذکور فقط مخصوص پیکسل واچ ۳ نیست. طبق گزارش وب سایت «۹ تا ۵ گوگل» تمام دستگاه های مجهز به سیستم عامل Wear OS قابلیت پشتیبانی از گوگل مپس آنلاین را دریافت می کنند.

به نظر می رسد ویژگی جدید فقط در نسخه بتا گوگل مپس وجود دارد که به طور واضح نشان می دهد تمام ساعت های هوشمند با سیستم عامل Wear OS به تدریج قابلیت را دریافت می کنند.

به طور کلی نقشه آنلاین روی موبایل به طور خودکار روی ساعت نیز دانلود می شود. پس از دانلود نقشه‌های آفلاین در ساعت، صفحه جدید «نقشه‌های آفلاین» در بالای تنظیمات قابل مشاهده خواهد بود.

همچنین در گزارش مذکور اعلام شده علاوه بر همگام سازی نقشه های آفلاین موجود روی موبایل، اپ ساعت به طور خودکار نقشه منطقه را برای کاربر دانلود می کند.

باید در نظر داشت این قابلیت هم اکنون برای همه کاربران مهیا نیست مگر آنکه کاربر در برنامه بتا گوگل مپس ثبت نام کرده باشد. در غیر اینصورت کاربران هنوز نمی توانند از نقشه های آفلاین استفاده کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.