باندپهن

August 18, 2024
18:53 یکشنبه، 28ام مردادماه 1403
کد خبر: 172111

تصویب صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲ شرکت ارتباطات زیرساخت در مجمع عمومی صاحبان سهام

مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شد و صورت های مالی منتهی به سال 1402 این شرکت به تصویب اعضای مجمع عمومی رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت، مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت ارتباطات زیرساخت، سه شنبه 23 مرداد ماه سال جاری، برای تصویب صورت های مالی منتهی به سال ۱۴۰2 با حضور علی اصغر انصاری معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی، توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات، محمد جعفرپور، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و اعضای مجمع، بازرس و حسابرس قانونی برگزار شد.

این جلسه به ریاست علی‌اصغر انصاری به‌عنوان نایب‌رئیس مجمع تشکیل شد و نمایندگانی از سازمان برنامه‌ و بودجه کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به‌عنوان صاحبان سهام شرکت ارتباطات زیرساخت حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه محمدجعفرپور، رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گزارشی عملکرد شرکت در سه سال گذشته و همچنین برنامه‌های آتی را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: در راستای انجام وظایف حاکمیتی و همچنین رسیدن به اهداف تجاری و توسعه ای از پیش تعیین شده برای شرکت ارتباطات زیرساخت تلاش های بسیاری از سوی همکاران در بخش های مختلف انجام شد و در سال 1402 به ثمر نشست.

جعفر پور به مهمترین اقدامات در شرکت ارتباطات زیرساخت اشاره کرد و گفت: افزایش ظرفیت شبکه انتقال درلایه هسته کشوراز 31/9 ترابیت بر ثانیه به 67 ترابیت برثانیه رسیده که افزایش بیش ازصد درصدی داشته است، در زمینه شبکه IP ظرفیت ما از 28/5 ترابیت بر ثانیه به 56/5 ترابیت بر ثانیه رسیده که افزایش صددرصدی داشته است.

وی در رابطه با ایجاد نقاط جدید حضور زیرساخت با رویکرد عدالت ارتباطی ادامه داد: در ابتدای دولت نقاط اتصال حضور زیرساخت برای سرویس دهی به اپراتورهای مخابراتی 112 نقطه بوده که امروز به 134 نقطه رسیده ایم و به عنوان مثال در استان سیستان و بلوچستان نقاط حضورمان را از 3 نقطه به 14 نقطه افزایش داده ایم که صد درصد افزایش حضور در این استان داشته ایم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به افزایش پهنای باند بین الملل اشاره کرد و افزود: ارایه خدمات دراین زمینه دستخوش اتفاقات خارج از کشور است؛ به همین دلیل سیاستی را در پیش گرفته ایم که همیشه پهنای باند بین الملل موجود دو برابر مصرف داخلی موجود باشد به همین منظوراز ابتدای دولت افزایش اینترنت بین الملل را 5/4 را به 10/7 ترابیت بر ثانیه رسانده ایم.

وی در خصوص مقابله با حملات منع خدمت توزیع شده گفت: در هر روز حدود 6800حمله دفع می شود که شرکت ارتباطات زیرساخت دراین زمینه از یک شرکت دانش بنیان حمایت کرد و توانست با همراهی درخصوص مقابله با حملات منع خدمت توزیع شده موفق ظاهرشود.

در ادامه انصاری رئیس جلسه مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت ارتباطات زیرساخت، از تمام همکاران شرکت به پاس زحمات همه جانبه تقدیر کرد و افزود: گزارشی که آقای جعفر پور ارایه کردند مایه مباهات و سربلندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، چراکه شرکت ارتباطات زیرساخت در کنار فعالیتهای توسعه ای که در طول این سه سال در بسیاری بخش ها به صورت 100 درصدی انجام داد و در بخش تجهیزات پاور نیز بازسازی های خوبی را فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه سرویس، بهره برداری و کیفیت استاندارد، اتفاق های خوبی در شرکت ارتباطات زیرساخت انجام شده و یک تیم متخصص و واحد توانسته این شرایط را فراهم کند، به موضوع حملات نیز اشاره کرد و گفت: همکاران زیرساخت در خط اول مبارزات سایبری قرار داشتند و نگذاشتند هیچ خللی در ارتباطات کشور ایجاد شود.

انصاری با تقدیر از مدیریت خوب و حرفه ای آقای جعفر پورگفت: این مدیریت نه تنها باعث سربلندی شرکت زیرساخت شد، بلکه نقطه طلایی سه ساله را برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم کرد.

وی به مشکلات تحریم، محدودیت منابع و کاهش درآمد زیرساخت اشاره کرد و افزود: این شرکت نیازمند راهبردهای جدید و حاکمیتی برای کشور است.

در این جلسه با ارائه گزارش حسابرسی توسط حسابرس مستقل و بازرس قانونی و بحث و بررسی موضوع توسط اعضای مجمع عمومی و پاسخ مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت، گزارش سالیانه صورت‌های مالی منتهی به سال ۱۴۰2 به تصویب اعضای مجمع رسید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.