پیام‌رسان

تلفن همراه

August 20, 2024
18:17 سه شنبه، 30ام مردادماه 1403
کد خبر: 172208

قابلیت مسدودسازی دریافت پیام از افراد ناشناس روی واتس‌اپ

منبع: Digiato

قابلیت‌های حریم خصوصی واتس‌اپ روزبه‌روز تقویت می‌شوند. در جدیدترین مورد، این پیام‌رسان درحال کار روی قابلیتی است که امکان دریافت پیام از حساب‌های کاربری ناشناس را مسدود می‌کند.

این قابلیت جدید که توسط WABetaInfo شکار شده است، قصد دارد از کاربران در مقابل پیام‌های آزاردهنده که ممکن است از اکانت‌های ناشناس ارسال شوند، محافظت کند. همچنین، کاربران می‌توانند تعداد پیام‌هایی را که می‌خواهند از حساب‌های کاربری ناشناس در یک بازه زمانی خاص دریافت کنند، مشخص نمایند. بعد از اتمام این بازه زمانی، واتس‌اپ به‌صورت خودکار تمام پیام‌های ارسالی از طرف این اکانت‌ها را بلاک می‌کند.

قابلیت‌های حریم خصوصی واتس‌اپ تقویت می‌شوند

همان‌طور که در تصویر فوق می‌بینید، گزینه‌ای به‌نام «Block unknown account messages» به بخش تنظیمات اپلیکیشن واتس‌اپ اضافه خواهد شد که کاربران به‌سادگی و با فعال‌کردن آن می‌توانند دریافت پیام‌ از اکانت‌های ناشناس را مسدود کنند.

در کنار بالابردن سطح حفاظت از حریم خصوصی، فعال‌کردن این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تعداد پیام‌های اسپم دریافتی را کاهش دهند و در نتیجه دیتای کمتری مصرف کنند. ازجمله دیگر قابلیت‌های مرتبط با حریم خصوصی که به‌تازگی به این پیام‌رسان اضافه شده‌اند، می‌توان به امکان ترک آسان‌تر گروه‌های مشکوک اشاره کرد

این قابلیت جدید واتس‌اپ در نسخه بتای ۲.۲۴.۱۷.۲۴ دیده شده است. این نسخه هم اکنون در گوگل پلی استور در دسترس کاربران قرار دارد. البته لازم به ذکر است که برای استفاده از این ورژن باید در برنامه بتای واتس‌اپ ثبت‌نام کرده باشید.

واتس‌اپ پیش‌ازاین از الگوریتم‌های خاصی برای شناسایی پیام‌های مشکوک و اسپم که در حجم بالا ارسال می‌شوند، استفاده می‌کرد. قابلیت جدیدی که قرار است در آینده اضافه شود نیز می‌تواند دست کاربران برای برخورد با پیام‌های آزاردهنده و اسپم را بازتر کند.

این قابلیت جدید هنوز در مرحله تست است و مشخص نیست که چه زمانی در نسخه پایدار واتس‌اپ برای پلتفرم‌های اندروید و iOS رؤیت خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.