هوش مصنوعی

August 21, 2024
8:51 چهارشنبه، 31ام مردادماه 1403
کد خبر: 172216

هوش مصنوعی برای هر کارمند انگلیسی 92 روز کاری در سال صرفه‌جویی می‌کند

منبع: همکاران سیستم

مرکز Workday ارقامی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد هوش مصنوعی می‌تواند بهره وری 119 میلیارد پوندی را برای کسب و کارهای انگلیسی به ارمغان بیاورد. این گزارش در حالی منتشر شده است که انگلستان برای یک و نیم دهه با رکود بهره وری دست و پنجه نرم می‌کند.

گزارش این مرکز در اصل تصویری از کشوری در آستانه یک تغییر بزرگ در چشم انداز اقتصادی آن را ترسیم کرده است. با کاهش سطح بهره وری فعلی که 24 درصد کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی در سال 2008 است، وعده افزایش بهره وری مبتنی بر هوش مصنوعی نور امیدی را برای کسب و کارها و سیاستمداران ایجاد می‌کند.

براساس گزارش مرکز Workday، کسب و کارهای بزرگ در انگلستان سالانه 7.9 میلیارد ساعت کارمند را از طریق پیاده سازی استراتژیک فناوری‌های هوش مصنوعی می‌توانند صرفه جویی کنند.

اگر این رقم را به سطح فردی تقسیم کنیم، اعداد به همان اندازه چشمگیر خواهند بود. مدیران کسب و کار می‌خواهد 1117 ساعت در سال معادل 140 روز کاری صرفه جویی کنند و این در حالی است که کارمندان با این روند می‌توانند برای به دست آوردن نتایج کنونی 737 ساعت معادل 92 روز کاری در سال را کمتر کار کنند و البته اگر معادل 92 روز هدر رفته در سال را به صورت بهینه کار کنند، به طور قطع میزان بهره وری و درآمدزایی سازمان آنها چندبرابر می‌شود.

«دانیل پل» مدیر Workday در این خصوص گفت: «رشد بهره وری قابل توجه بیش از 15 سال است که از کسب و کارهای انگلیسی دور بوده است. ولی هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد تا بار دیگر بهره وری را به سازمان‌ها برگرداند».

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.