رسانه‌های اجتماعی

August 21, 2024
12:26 چهارشنبه، 31ام مردادماه 1403
کد خبر: 172251

شکایت یک شرکت تایوانی بابت قراردادی 120 میلیون دلاری از شبکه اجتماعی ایکس

منبع: Digiato

شبکه اجتماعی ایکس یا توییتر سابق بعد از اینکه تحت مالکیت ایلان ماسک درآمد، با شکایت‌های متعددی از طرف شرکا و کارمندان سابق روبه‌رو شد. در جدیدترین مورد، یک شرکت تایوانی که در زمینه ساخت قطعات سرور فعال است بابت قرارداد ۱۲۰ میلیون دلاری خود با ایکس از این شبکه اجتماعی ثبت کرده است.

به گزارش بیزینس اینسایدر، شرکت تایوانی Wiwynn شکایت خود را در دادگاه ایالتی کالیفرنیا علیه ایکس ثبت کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که ایکس، توافقنامه‌ای که سال ۲۰۱۴ برای خرید محصولات سفارشی IT بین این دو شرکت امضا شده را نقض کرده است. شرکت Wiwynn در زمینه ساخت سرورها و سیستم‌های ذخیره‌سازی برای مراکز داده و ارائه‌دهندگان خدمات ابری فعالیت می‌کند.

ایلان ماسک مسئولیت قراردادهای بسته‌شده توسط توییتر را نمی‌پذیرد

براین‌اساس، Wiwynn ادعا می‌کند که حدود ۱۲۰ میلیون دلار قطعات مرتبط با IT را برای ایکس آماده کرده است، با این فرض که این شرکت مسئولیت پرداخت هزینه آن‌ها را می‌پذیرد. بااین‌حال، پس از فروش توییتر به ایلان ماسک، او شروع به کاهش هزینه‌ها و اخراج کارمندان کرد و حالا این قرارداد را قبول ندارد.

در نتیجه اقدامات ماسک، بسیاری از قراردادهای پیشین توییتر ملغی شدند. به گفته Wiwynn، ایکس از پذیرش مسئولیت پرداخت هزینه این قرارداد شانه خالی کرده و به تماس‌ها نیز پاسخ نمی‌دهد. این شرکت تایوانی در ادامه گفته که بعد از تصاحب توییتر توسط ماسک، این شرکت «به‌صورت ناگهانی» پرداخت صورت‌حساب‌ها را متوقف کرده است. البته Wiwynn توانسته حدود ۵۹ میلیون دلار از سفارش‌ها را لغو یا جبران کند و حالا مدعی خسارتی ۶۱ میلیون‌دلاری از ایکس شده است.

تا به امروز شرکت‌ها و افراد مختلفی شکایت‌های مشابهی را از ایکس و ایلان ماسک ثبت کرده‌اند. برای مثال، مدیرعامل سابق توییتر، «پاراگ آگراوال»، درخواست پرداخت ۱۲۸ میلیون دلار به‌عنوان مزایای پایان خدمت از ایکس داشته که تاکنون در برآورده‌کردن آن موفق نبوده است. در نمونه‌ای دیگر، «امید کردستانی»، به‌عنوان یکی از مدیران سابق توییتر، شکایتی ۲۰ میلیون‌دلاری را علیه این شرکت ثبت کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.