پیام‌رسان

تلفن همراه

August 21, 2024
16:18 چهارشنبه، 31ام مردادماه 1403
کد خبر: 172265

ارسال پیام به نام کاربری در واتس‌اپ از طریق پین محدود خواهد شد

منبع: Digiato

واتس‌اپ طی ماه‌های اخیر روی قابلیتی کار می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد با تعیین یک نام کاربری (Username)، بدون نیاز به اشتراک‌گذاری شماره همراه با دیگران ارتباط برقرار کنند. علاوه‌براین، ویژگی جدیدی در نسخه بتا این برنامه دیده شده که کاربران در آن می‌توانند با تنظیم PIN، روی اکانت و پیام‌های دریافتی از طریق نام کاربری کنترل بیشتری داشته باشند.

براساس گزارش «WABetaInfo»، قابلیت جدیدی در ورژن بتای واتس‌اپ در اندروید (نسخه 2.24.18.2) دیده شده که در آن امکان رمزگذاری اکانت توسط کاربران وجود دارد. البته این قابلیت اختیاری است؛ اما در صورت فعال‌کردن آن، سایر کاربران باید رمز را درست وارد کنند تا بتوانند با آن شخص ارتباط برقرار کنند.

تعیین PIN باعث می‌شود تا اکانت‌ها امنیت بیشتری داشته باشد و از مزاحمت یا دریافت پیام‌های نامناسب از اشخاص غریبه جلوگیری می‌کند. علاوه‌براین واتس‌اپ این امکان را به کاربران داده تا مشخص کنند در چت با دیگران، شماره همراه یا آیدی آن‌ها نمایش داده شود یا خیر. انتظار می‌رود ویژگی‌های نام‌برده در آینده نزدیک در دسترس کاربران اندرویدی واتس‌اپ قرار بگیرد.

سایر ویژگی‌های احتمالی واتس‌اپ
طبق گزارش قبلی، آخرین نسخه بتا واتس‌اپ برای آپدیت 2.24.17.16 اندروید، نشان می‌دهد که این پیام‌رسان روی عرضه 10 صدای مختلف برای حالت صوتی هوش مصنوعی متا موسوم به Meta AI کار می‌کند.

همچنین این پیام‌رسان روی قابلیتی کار می‌کند که در نتیجه آن کاربران می‌توانند با دوبار ضربه‌زدن روی پیام مدنظر، به آن ری‌اکشن نشان دهند. این ویژگی برای کاربران اینستاگرام و تلگرام کاملاً آشناست و حالا در پیام‌رسان متا، یعنی واتس‌اپ استفاده خواهد شد. این ویژگی احتمالاً طی هفته‌ها یا ماه‌های آتی با یک آپدیت در دسترس تمامی کاربران قرار می‌گیرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.