تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 21, 2024
18:09 چهارشنبه، 31ام مردادماه 1403
کد خبر: 172270

نحوه دریافت مبلغ حاصل از فروش سهام سرآوا در دیجی‌کالا مشخص شد

منبع: Digiato

شرکت «نوین اندیشان سرآوا پارس» (سهامی خاص)، مالک 25.03 درصد سهام دیجی‌کالا، سهام خود را به مبلغ 52,569 میلیارد ریال به همراه اول واگذار کرده و حالا شیوه دریافت مبلغ این واگذاری مشخص شده است.

به گزارش دیجیاتو و براساس اطلاعاتی که «گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران» در سامانه کدال منتشر کرده، شرکت نوین اندیشان سرآوا پارس به‌عنوان یکی از سهام‌داران عمده دیجی‌کالا، سهام خود در این شرکت را به فروش رسانده است.

براساس اطلاعیه‌ این شرکت مبلغ کل این معامله 52,569 میلیارد ریال بوده و پرداخت آن در 3 مرحله انجام می‌شود.

جزئیات پرداخت مبلغ معامله به این شرح اعلام شده است:

مرحله اول: 45 درصد کل مبلغ (حدود 23,656 میلیارد ریال) به‌صورت چک بانکی رمزدار در تاریخ 29 مرداد 1403 پرداخت شده است.

مرحله دوم: 30 درصد کل مبلغ (حدود 15,771 میلیارد ریال) به‌صورت ضمانت‌نامه بانکی با سررسید اول مهر 1403 پرداخت می‌شود.

مرحله سوم: 25 درصد باقیمانده (حدود 13,142 میلیارد ریال) نیز به‌صورت ضمانت‌نامه بانکی با سررسید 30 مهر 1403 پرداخت خواهد شد.


بر‌این‌اساس شرکت نوین اندیشان سرآوا پارس متعهد شده تا 31 شهریور 1403، سهام دیجی‌کالا را کامل به خریدار انتقال دهد. وصول پرداخت‌های مرحله دوم و سوم نیز منوط به تکمیل این انتقال است.

اطلاعیه منتشرشده در کدال حاکی از این است که پس از کسر هزینه‌های نقل‌وانتقال و سایر هزینه‌های مرتبط، سود حاصل از فروش سهام دیجی‌کالا بین سهامداران شرکت نوین اندیشان سرآوا پارس توزیع خواهد شد و سهم شرکت گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران (سهامی عام) از این سود حدود 6,592 میلیارد ریال برآورد شده است.

گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی اعلام کرده که باتوجه‌به اضافه شدن مبلغ حاصل از فروش سهام دیجی‌کالا به منابع سرمایه‌گذاری این شرکت، انتظار می‌رود سودآوری این شرکت در سال‌های آینده افزایش یابد.

همچنین براساس اطلاعات ارائه‌شده، گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران پیش‌بینی کرده با‌توجه‌به نرخ تورم سالانه 30 درصد و انتظار حاشیه درآمد ۱۰ درصدی بازار سرمایه، بازده منابع حاصل از فروش سهام دیجی‌کالا را ۴۰ درصد برآورد کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.