تلفن همراه

گوشی

August 24, 2024
14:09 شنبه، 3ام شهریورماه 1403
کد خبر: 172474

رونمایی از آیفون‌های جدید اپل در ۱۰ سپتامبر

منبع: Peivast

طبق اطلاعاتی که بلومبرگ از افراد مطلع به دست آورده است، اپل قرار بزرگترین رویداد محصولی خود را دهم ماه آینده (سپتامبر) برگذار می‌کند و در این مراسم از جدید‌ترین آیفون‌ها، ایرپاد و ساعت‌های خود رونمایی خواهد کرد.

این تاریخ هنوز از سوی اپل اعلام عمومی نشده است اما به گفته افراد مطلع از برنامه‌ریزی‌ها،‌ گوشی ها پس از رونمایی در تاریخ ۱۰ سپتامبر، کمتر از یک ماه دیگر (۲۰ سپتامبر) برای فروش عرضه می‌شوند.

مراسم امسال و گوشی‌های جدید اپل از اهمیت ویژه‌ای برای این شرکت برخوردارند زیرا فروش پوشیدنی و گوشی‌های هوشمند در چند فصل گذشته کاهش یافته است. عرضه آیفون ۱۶ در ۲۰ سپتامبر به این معنا است که بخشی از درآمد این دستگاه به دوره فعلی و چهارمین سه ماهه سال مالی جاری اختصاص می‌یابند و شرکت یک افزایش فروش ۵ درصدی را به نسبت سال گذشته انتظار دارد.

با این حال بخش اصلی فروش مربوط به سه ماهه بعدی و فصل تعطیلات است که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کند درآمد شرکت با رشد ۷ درصدی به ۱۲۸.۴ میلیارد دلار در این دوره برسد.

آیفون ۱۶ احتمالا در نسخه‌های پرو با صفحه نمایش بزرگتر و قابلیت‌های جدید دوربین همراه است و یک دکمه ویژه نیز برای عکاسی تعبیه شده است. شرکت همچنین از بسته نرم‌افزارهای هوش مصنوعی خود یا Apple Intelligence نیز به صورت رسمی رونمایی می‌کند. با این حال سری ۱۶ تفاوت چندانی با مدل نخواهد داشت.

با این حال پوشیدنی‌ها احتمالا تغییرات بیشتری را تجربه می‌کنند. اپل واچ‌های سری ۱۰ در عین نازکی از صفحه نمایش بزرگتری برخوردارند. اپل برای اولین بار قابلیت حذف صدای اضافی را به ایرپاد‌های میان رده می‌آورد و مدل پایه نیز برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۹ ارتقا می‌یابد.

شرکت همچنین در تلاش است تا روند گذار مک‌ها به پردازنده M4 را در ادامه سال کلید بزند اما بروزرسانی‌های مک تا مراسم سالانه عرضه آیفون آماده رونمایی نمی‌شوند.

با این حال لاگ‌های آزمایش توسعه‌دهندگان نشان می‌دهد که شرکت آزمایش مدل‌های جدید مک را برای تضمین انطباق آنها با اپلیکیشن‌های شخص ثالث آغاز کرده است. این یکی از مراحل کلیدی پیش از عرضه لپتاپ‌ها است.

تمامی مدل‌ها که با نام «۱۶.۱»، «۱۶.۲»، «۱۶.۳» و «۱۶.۱۰» مشخص شده‌اند با مدل پایه چیپ M4 عرضه می‌وند. سه مورد از مک‌ها ۱۰ هسته برای واحد پردازنده مرکزی یا CPU دارند در حالی که نسخه ارزان‌قیمت تنها ۸ هسته دارد. نسخه‌های ۱۰ هسته‌ای همچنین با پردازنده گرافیکی یا GPUهای ۱۰ هسته‌ای همراه می‌شوند و گرافیک مدل ۸ هسته‌ای هم ۸ هسته دارد. همه مدل‌ها ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت رم دارند.

پردازنده ۱۰ هسته ای همان مشخصات پردازنده M4 در آی‌پد پرو، از جمله پرقدرت و شش هسته بهینه، را دارد اما چیپ چهارمی که در لاگ توسعه دهنده مشاهده شده است در مجموع ۸ هسته دارد که به چهار هسته با عملکرد بالا و چهار هسته بهینه تقسیم می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.