سازمانهای مختلف چگونه هوش مصنوعی مورد نظر خود را مستقر میکنند؟
مرکز خدمات مشاوره تاتا (TCS) در یکی از جامعترین مطالعات در نوع خود نزدیک به 1300 مدیر ارشد در 24 کشور را مورد بررسی قرار داد تا چشم انداز در حال تکامل هوش مصنوعی در تجارت را مورد بررسی قرار دهد. این مطالعه در مجموع 12 صنعت شامل سازمانهایی با گردش مالی بین 1 تا بیش از 5 میلیارد دلا را شامل شد تا بینشهای مهم و احساسات غالب در مورد نقش هوش مصنوعی در تجارت مدرن نمایان شود.
این مطالعه استراتژیهای متنوع را بین سازمانها نشان دهد. در 28 درصد موارد کسب و کارها هوش مصنوعی را با هدف توسعه اهداف در سطح سازمانی مورد استفاده قرار دادند، 23 درصد دیگر رویکرد محتاطانه در این زمینه داشتند، 23 درصد تمایل داشتند پیش از استقرار هوش مصنوعی در سازمان آن را مورد آزمایش قرار دهند، و 25 درصد هم اظهار داشتند که میخواهند تاثیر هوش مصنوعی بر هدف اصلی خود را قبل از استقرار آن درک کنند.
برای تولیدکنندگان تجهیزات معدنی در اروپا هوش مصنوعی عملیات خود را در چهار بخش کلیدی یعنی خرید محصول، تجربه مشتری، کارایی داخلی و تمایز رقابتی خلاصه میکند. این بررسی نشان داد تولیدکنندگان اروپایی تجهیزات معدن با ادغام هوش مصنوعی در 1200 ماشین معدنیاب، تعمیر و نگهداری پیش بینی شده و کاهش خرابی ماشین آلات را به همراه افزایش ایمنی کارگران محقق کردهاند.
در مقابل، در بخش داروسازی در منطقه آمریکای شمالی ادغام فناوریهای هوش مصنوعی مولد انطباق با مقررات را سادهتر کرده است و زمان پاسخدهی را در محیطهای پشتیبانی از مشتری به طور قابل توجهکاهش داده است. شرکتهای آمریکایی فعال در حوزه بیوتکنولوژی با استفاده از مدلهای زبان بزرگ برای رسیدگی به درخواستهای مدیریت خدمات توانستند بیش از 15 هزار کاربر را توانمندتر کنند و بهرهوری آنها را افزایش دهند.
منبع: edgemiddleeast.com