هوش مصنوعی

August 25, 2024
13:34 یکشنبه، 4ام شهریورماه 1403
کد خبر: 172540

سازمان‌های مختلف چگونه هوش مصنوعی مورد نظر خود را مستقر می‌کنند؟

منبع: همکاران سیستم

مرکز خدمات مشاوره تاتا (TCS) در یکی از جامع‌ترین مطالعات در نوع خود نزدیک به 1300 مدیر ارشد در 24 کشور را مورد بررسی قرار داد تا چشم انداز در حال تکامل هوش مصنوعی در تجارت را مورد بررسی قرار دهد. این مطالعه در مجموع 12 صنعت شامل سازمان‌هایی با گردش مالی بین 1 تا بیش از 5 میلیارد دلا را شامل شد تا بینش‌های مهم و احساسات غالب در مورد نقش هوش مصنوعی در تجارت مدرن نمایان شود.

این مطالعه استراتژی‌های متنوع را بین سازمان‌ها نشان دهد. در 28 درصد موارد کسب و کارها هوش مصنوعی را با هدف توسعه اهداف در سطح سازمانی مورد استفاده قرار دادند، 23 درصد دیگر رویکرد محتاطانه در این زمینه داشتند، 23 درصد تمایل داشتند پیش از استقرار هوش مصنوعی در سازمان آن را مورد آزمایش قرار دهند، و 25 درصد هم اظهار داشتند که می‌خواهند تاثیر هوش مصنوعی بر هدف اصلی خود را قبل از استقرار آن درک کنند.

برای تولیدکنندگان تجهیزات معدنی در اروپا هوش مصنوعی عملیات خود را در چهار بخش کلیدی یعنی خرید محصول، تجربه مشتری، کارایی داخلی و تمایز رقابتی خلاصه می‌کند. این بررسی نشان داد تولیدکنندگان اروپایی تجهیزات معدن با ادغام هوش مصنوعی در 1200 ماشین معدن‌یاب، تعمیر و نگهداری پیش بینی شده و کاهش خرابی ماشین آلات را به همراه افزایش ایمنی کارگران محقق کرده‌اند.

در مقابل، در بخش داروسازی در منطقه آمریکای شمالی ادغام فناوری‌های هوش مصنوعی مولد انطباق با مقررات را ساده‌تر کرده است و زمان پاسخ‌دهی را در محیط‌های پشتیبانی از مشتری به طور قابل توجهکاهش داده است. شرکت‌های آمریکایی فعال در حوزه بیوتکنولوژی با استفاده از مدل‌های زبان بزرگ برای رسیدگی به درخواست‌های مدیریت خدمات توانستند بیش از 15 هزار کاربر را توانمندتر کنند و بهره‌وری آنها را افزایش دهند.

منبع: edgemiddleeast.com

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.