هوش مصنوعی

August 26, 2024
11:32 دوشنبه، 5ام شهریورماه 1403
کد خبر: 172567

نیمی از علاقمندان به یادگیری هوش مصنوعی مولد جوانان زیر 40 سال هستند

منبع: همکاران سیستم

پلتفرم یادگیری آنلاین Coursera داده‌هایی را در مورد الگوهای ثبت نام فراگیران خود منتشر کرده است و در مورد توجه گروه‌های سنی مختلف به هوش مصنوعی ارقام جالبی را نشان می‌دهد.

اگرچه با انتشار ChatGPT در اواخر سال 2022 بازار جهانی هوش مصنوعی مولد رونق گرفت، ولی تغییرات بزرگ در این عرصه طی سال 2023 میلادی مشاهده شد. در نتیجه این روند پلتفرم Coursera شاهد افزایش ثبت نام برای یادگیری محتوای هوش مصنوعی مولد در سال 2023 میلادی بود و اعلام کرد در هر دقیقه یک ثبت نام در این پلتفرم صورت گرفته است. این روند در سال 2024 میلادی با چهار ثبت نام در هر دقیقه برای دوره‌های هوش مصنوعی جهش چشمگیر خود را نشان داد.

از میان کاربرانی که سن خود را گزارش کرده‌اند، جوانانی که بین سال‌های 1981 تا 1996 (گروه هزاره) متولد شده‌اند 56 درصد از تمام ثبت نام کنندگان برای دوره‌های یادگیری هوش مصنوعی را شامل می‌شوند و بین تمامی نسل‌های دیگر پیشتاز هستند. پس از آن متولدین اواسط دهه 1960 تا اواخر 1970 میلادی (نسل اکس) قرار دارند که 22 درصد علاقمندان به یادگیری هوش مصنوعی را تشکیل می‌دهند و سپس متولد دهه 2010 به بعد (نسل زد) با 18 درصد و در آخر متولدین اواسط دهه 1950 تا 1960 میلادی (بومرز) با 4 درصد قرار دارند.

این داده‌ها همچنین نشان داد که مردان در دوره‌های یادگیری هوش مصنوعی مولد بیش از زنان ثبت نام کرده‌اند و به عبارت دقیق‌تر درحالی که 72 درصد ثبت نام کنندگان را مردان تشکیل می‌دادند، تنها 28 درصد آنها زن بودند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.