رسانه‌های اجتماعی

August 28, 2024
16:25 چهارشنبه، 7ام شهریورماه 1403
کد خبر: 172668

متا استودیو واقعیت افزوده را تعطیل کرد

منبع: Peivast

شرکت متا برای اولویت‌بندی بهتر سرمایه و تخصیص آن به حوزه‌های دیگری از جمله بخش هوش مصنوعی، یک استودیو واقعیت افزوده را که پیشتر برای رقابت با اسنپ‌چت راه‌اندازی شده بود، تعطیل می‌کند. پیش از موج جدید هوش مصنوعی، متا بیشتر تمرکز خود را روی واقعیت‌ مجازی و افزوده گذاشته بود و چشم‌انداز بد سوددهی و سرمایه‌گذاری بیش از حد شرکت باعث کاهش شدید ارزش سهام آن شد.

متا می‌گوید منابع اختصاص یافته به این بخش را به حوزه‌های دیگری مثل هوش مصنوعی منتقل می‌کند. به نظر می‌رسد که فیسبوک سابق پس از تغییر برندی که قرار بود ماهیت شرکت را به واقعیت مجازی و افزوده گره بزند، سوار بر موج هوش مصنوعی حداقل برای مدتی از این حوزه فاصله می‌گیرد.

بلومبرگ می‌گوید، این استودیو که Meta Spark نام دارد به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا سبکی از فیلترهای دیجیتالی را طراحی کنند که روی ویدیو‌های فیسبوک، اینستاگرام و مسنجر قرار می‌گیرد. این واحد اولین بار برای رقابت با شبکه اجتماعی اسنپ‌چت عرضه شد که به دلیل عرضه فیلتر‌های جذاب تصویری به شهرت رسید.

با این حال براساس بیانیه متا، این استودیو در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۵ به کار خود پایان می‌دهد اما قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ای که شرکت در داخل طراحی کرده همچنان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

متا در پست مربوط به این خبر گفت: «پس از بررسی کامل، تصمیم گرفته شد که متا سرمایه‌گذاری روی دیگر اولویت‌های شرکت را در اولویت قرار دهد. ما با تصمیم به تعطیییلی Meta Spark، منابع را به نسل بعدی تجربه‌ها در حوزه‌های جدیدی مثل عینک‌ها منتقل می‌کنیم.»

این شرکت تا ماه ژانویه امسال، حدود ۵۰ میلیارد دلار برای محصولات واقعیت افزوده و مجازی هزینه کرده است. تلاش برای فروش دستگاه‌های واقعیت افزوده و مجازی نیز تا به اینجای کار به موفقیت چندانی نرسیده است.

اما متا به تازگی تمرکز خود را معطوف هوش مصنوعی کرده است و مدیرعامل این شرکت مارک زاکربرگ می‌گوید هوش مصنوعی بزرگترین حوزه سرمایه‌‌گذاری متا در سال جاری است و قرار است تا ۴۰ میلیارد دلار روی زیرساخت لازم برای حمایت از این فناوری، از جمله در حوزه سخت‌افزار، دیتاسنتر و سرور‌ها هزینه شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.