رمز ارز

August 28, 2024
22:52 چهارشنبه، 7ام شهریورماه 1403
کد خبر: 172720

عرضه ایردراپ داگز شبکه تون را ۵ ساعت خاموش کرد

منبع: Peivast

شبکه بلاک‌چینی تون در مواجهه با ترافیک بالا به دلیل عرضه ایردراپ توکن داگز، از پردازش تراکنش‌ها ناکام ماند و برای ۵ ساعت تولید بلاک‌های جدید متوقف شد.

شبکه بلاک‌چینی تون که تاکنون به عنوان یکی از بهترین ایده‌های مقیاس‌پذیری و پردازش تعداد بالای تراکنش در زمان کوتاه و کامزد کم معرفی می‌شد، با شروع فرآیند ایردراپ داگز (DOGS) متوقف شد.

ایردراپ داگز یکی دیگر از پروژه‌های عرضه شده روی شبکه تون است که در آن عرضه توکن‌ها باتوجه به قدمت اکانت تلگرام کاربران انجام می‌شود. این پروژه که توسط مدیرعامل تلگرام پاول دروف هم حمایت شده، میلیون‌ها مخاطب دارد و با شروع فرآیند ایردراپ و امکان برداشت توکن‌های داگز، باعث شکل‌گیری ترافیک بالا روی شبکه تون شده است.

با این حال فرآیند تولید بلاک یا پردازش تراکنش‌ها در مواجهه با ترافیک بالا متوقف شد. در این شرایط صرافی‌هایی مانند بایننس و بای‌بیت عملیات برداشت را به حالت تعلیق درآوردند و اعلام کردند این اقدام برای کاهش خطرات احتمالی مرتبط با بی‌ثباتی شبکه است.

بنیاد تون هم دلیل قطعی را بار بیش‌از حد شبکه اعلام کرده و گفته همین موضوع باعث اختلال در فرآیند اجماع شده است. با این حال قطعی شبکه تون نگرانی‌های را برای آینده سرمایه‌گذاری در این شبکه مطرح کرده است. چراکه شبکه بلاک‌چینی تون با وعده سرعت و مقیاس‌پذیری بالا معرفی اما در بخش عملیات و مواجهه با ترافیک بالای یک ایردراپ پایداری خود را از دست داده است.

اطلاع‌رسانی بنیاد تون در مورد توقف فعالیت شبکه
موضوعی که بار دیگر تفاوت شبکه‌های متمرکز و غیرمتمرکز را پر رنگ می‌کند و فعالان معتقدند تعداد کاربر و اعتبار پلتفرم‌ها الزاما تضمینی برای فعالیت درست شبکه نیست و این شبکه‌ها می‌توانند با اعمال فشار به خصوص باتوجه به حواشی شکل‌گرفته در مورد دستگیری مدیرعامل تلگرام حتی غیرقانونی و یا خاموش شوند. در حالی که شبکه غیرمتمرکزی مانند بیت‌کوین در مقابل این موارد مقاومت دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.