هوش مصنوعی

August 29, 2024
18:08 پنجشنبه، 8ام شهریورماه 1403
کد خبر: 172781

بازار 151 میلیارد دلاری هوش مصنوعی تا سال 2027

منبع: همکاران سیستم

بازیگران بازار جهانی که برای سهم بیشتری از فضای هوش مصنوعی با یکدیگر رقابت می‌کنند، می‌بایست ارزش‌های تجاری متفاوتی را در زمینه‌های کلیدی از جمله قابلیت اعتماد به مشتریان در نظر بگیرند و بر آنها تمرکز داشته باشند.

از آنهایی که کسب و کارها بودجه خود برای در اختیار گرفتن نسل جدید فناوری هوش مصنوعی را افزایش داده‌اند، شرکت‌های توسعه دهنده این فناوری تمایل دارند با ارایه قابلیت‌های جدید مشتریان خود را از رقبا متمایز کنند.

گزارش‌های مرکز تحقیقاتی IDC نشان داد ارزش مجموع سرمایه گذاری‌های سازمان‌ها برای در اختیار گرفتن راهکارهای هوش مصنوعی مولد تا پایان سال گذشته در سراسر جهان از 19.4 میلیارد دلار هم فراتر می‌رود و از مهم‌ترین فناوری‌هایی که کسب و کارها تمایل به استفاده از آنها دارند می‌توان به نرم افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مولد و زیرساخت‌های سخت افزاری مرتبط به همراه خدمات مربوطه اشاره کرد.

کارشناسان اعلام کردند رقم مذکور تا پایان امسال رشد دو برابری را تجربه می‌کند و در سال 2027 میلادی ارزش این بازار جهانی از 151 میلیارد دلار هم فراتر می‌رود. بر اساس این پیش بینی‌ها میانگین رشد مرکب سالانه (CAGR) ارزش بازار جهانی فناوری هوش مصنوعی بین سال‌های 2023 تا 2027 میلادی 86.1 درصد اعلام شده است.

طبق گفته‌های IDC، در این بازه زمانی منطقه آسیا-اقیانوسیه شاهد افزایش بی‌سابقه پذیرش انوع مختلف فناوری هوش مصنوعی خواهد بود و ارزش سرمایه گذاری‌های ایمن منطقه تا سال 2027 به 26 میلیارد دلار خواهد رسید. در این منطقه میانگین رشد سالانه بازار هوش مصنوعی بین سال‌های 2022 تا 2027 میلادی 95.4 درصد خواهد بود.

منبع: zdnet.com

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.