تلفن همراه

گوشی

August 30, 2024
14:59 جمعه، 9ام شهریورماه 1403
کد خبر: 172821

افزایش درآمد هواوی با شکست اپل در بازار موبایل چین

منبع: Digiato

درآمد شرکت هواوی پس از اینکه گوشی‌های هوشمند آن توانستند سهم بازار چین را از اپل تصاحب کنند، برای ششمین سه‌ماهه متوالی رشد کرده است.

بلومبرگ در گزارش جدیدی براساس ارقام مالی شش‌ماهه غول چینی می‌گوید که هواوی در سه‌ماهه ژوئن 239 میلیارد یوان (33.6 میلیارد دلار) درآمد داشته که این میزان نسبت به سال قبل 33.7 درصد افزایش یافته است. سود خالص هواوی نیز 35.5 میلیارد یوان (بیشتر از 5 میلیارد دلار) گزارش شده است که کاهش 18.6 درصدی آن نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

شکست اپل توسط هواوی در بازار موبایل چین

طبق اطلاعات ارائه‌شده توسط IDC، فروش گوشی‌های هوشمند هواوی نیز در سه‌ماهه گذشته 50 درصد افزایش یافته است، زیرا این شرکت همراه با شرکت‌های چینی دیگر مانند ویوو و شیائومی اپل را شکست داده‌اند و غول آمریکایی اکنون به رتبه ششم بازار موبایل چین سقوط کرده است. فروش اپل در چین طی سه‌ماهه ژوئن 6.5 درصد کمتر شده است و حتی با رشد کلی محصولات عرضه‌شده آن در چین، پیش‌بینی کارشناسان وال‌استریت را نتوانسته برآورده کند.

اکنون هواوی در حال آماده‌سازی پرچمدار بعدی خود یعنی میت 70 برای معرفی در اواخر سال جاری است که ارتقاء سخت‌افزار و به‌ویژه پردازنده آن به‌دقت تحت نظر خواهد بود. میت 60 با وجود تحریم‌های اعمال‌شده توسط ایالات متحده برای جلوگیری از پیشرفت فناوری‌های تراشه‌سازی چین، یک سال پیش با تراشه 7 نانومتری ساخت چین معرفی شد.

واحد خودروسازی این شرکت که فناوری خودران را به سازندگان خودروهای برقی ارائه می‌کند نیز طبق گزارش رسانه‌های چینی در اوایل ماه ژوئیه 10 میلیارد یوان درآمد کسب کرده بود. این میزان از مجموع درآمد بخش خودروسازی در دو سال گذشته بیشتر است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.