اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 31, 2024
13:52 شنبه، 10ام شهریورماه 1403
کد خبر: 172875

داده های جالب در مورد تعداد مشترکان و درآمد سرویس‌های استریمینگ خارجی

منبع: Rooziato

به عنوان یک محمل نسبتاً جدید، که تاریخچه آن به سال ۱۹۹۸ و راه اندازی ITV برمی گردد، تا راه اندازی نتفلیکس در سال ۲۰۰۷، استریمینگ به مسیر اصلی دنیای سرگرمی تبدیل نشد، اما استریمینگ اکنون به یکی از محبوب ترین روش های تماشای فیلم و سریال تبدیل شده است. اخیراً، در ژوئن ۲۰۲۴ گزارش شد که بیش از ۴۰ درصد از خانواده‌ها در ایالات متحده صرفاً برای تماشای سرویس‌های استریمینگ از تلویزیون استفاده می کنند که این امر نشان می دهد محبوبیت این سرویس ها بسیار بیشتر از شبکه های کابلی و بنگاه های خبرپراکنی است. علاوه بر این، گزارش شده است که ۸۳ درصد از خانواده‌های آمریکای شمالی حداقل یک سرویس استریم دارند و در سال ۲۰۲۳، آمریکایی‌ها به طور متوسط ​​۳ ساعت و ۶ دقیقه در روز را به تماشای سرویس‌های استریمینگ اختصاص داده اند.

بازار استریمینگ بسیار رقابتی شده است، یک صنعت میلیارد دلاری که شاهد آمدن و رفتن پلتفرم های استریم متعددی بوده است. با این حال، این صنعت رقبا و مشارکت کنندگان اصلی خود را شناخته است، در حالی که بزرگ ترین پلتفرم ها راه های هوشمندانه و ابداعی برای رشد برند خود و تهیه محتوای اورجینال پیدا کرده که بینندگان را متقاعد کرده که از لحاظ مالی و اختصاص وقت خود در این سرویس ها سرمایه گذاری کنند. در سال ۲۰۲۴، نتفلیکس، پرایم ویدئو و دیزنی پلاس سه پلتفرم بزرگ حوزه استریمینگ هستند، در حالی نتفلیکس و پرایم ویدئو برای مقام اول با هم رقابت می کنند و دیزنی پلاس در جایگاه سوم قرار دارد. با این حال، در حوزه افکار عمومی، Max به عنوان محبوب ترین پلتفرم استریمینگ از نگاه مردم انتخاب شده است.

ما چهار سرویس استریمینگ که در بالا ذکر شد را به دقت بررسی خواهیم کرد تا نشان دهیم که چگونه آنها تسلط خود را در این صنعت رقابتی تثبیت کرده‌اند، و در کنار آن به رقبای قدرتمند این سه که بخش قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده اند نیز خواهیم پرداخت.

نتفلیکس پیشگام صنعت استریمینگ به شمار می آید
اگرچه نتفلیکس اولین سرویسی نیست که شانس خود را در دنیای استریم امتحان کرد، اما از بسیاری جهات در این حوزه پیشگام است. این پلتفرم به عنوان یک سرویس اجاره/تحویل DVD/Blu-ray کار خود را شروع کرد و شتاب محبوبیت خود را به دنیای استریمینگ منتقل کرد که رسماً در ۱۵ ژانویه ۲۰۰۷ راه اندازی شد.

حتی در حالی که سایر پلتفرم های استریمینگ محتوای اورجینال زیادی تولید می‌کنند، نمی‌توان از کنار موفقیت نتفلیکس با محتواهای بین‌المللی اش چشم‌پوشی کرد، از انیمیشن‌هایی مانند Cyberpunk: Edgerunners و Devilman Crybaby گرفته تا تبدیل شدن به خانه درام‌های کره ای با سریال‌هایی مانند Squid Game و Sweet Home. همچنین در این سرویس، سریال‌های اورجینال محبوبی مانند Wednesday, Stranger Things, و The Queen’s Gambit را در کنار ریالیتی شوهای پرطرفداری مانند Love is Blind و The Circle داریم. در بحث محتوای اورجینال، نتفلیکس پادشاه است، اما این محبوبیت چگونه در قالب اعداد و ارقام عینیت می یابد؟

آمارهای نتفلیکس، حتی در مواجهه با ابهامات جزئی و بزرگ، از تازه ترین افشاگری مبنی بر اهدای کمک‌های مالی سیاسی با درخواست بایکوت گرفته تا سرکوب اشتراک‌گذاری رمز عبور و افزایش قیمت‌ها که مشترکین زیادی را رنجاند، این سرویس همچنان در حال رشد است. طبق آمار Statista، تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، نتفلیکس تقریباً ۲۷۷.۶۵ میلیون مشترک پولی در سراسر جهان داشته که بیش از ۸ میلیون نفر نسبت به سه ماهه قبل افزایش داشته است.

همچنین سهم بازار این پلتفرم نشان دهنده تلاش های آن برای جذب محتوا از سراسر جهان است. به ادعای Business of Apps، در حالی که نتفلیکس بیشترین درآمد را از ایالات متحده و کانادا (۴۴ درصد از کل درآمدش) دارد، در سال ۲۰۲۳ ، حدود ۷۹.۸ میلیون کاربر در EMEA (اروپا، خاورمیانه و آفریقا) در مقایسه با ۷۵.۵ میلیون کاربر در آمریکای شمالی را گزارش داده است. همچنین این سرویس در منطقه آسیا و اقیانوسیه به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته و از کمی بیش از ۱۰ میلیون مشترک در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۴۰ میلیون در سال ۲۰۲۳ رسیده است. در مورد درآمد، در سال ۲۰۲۳، نتفلیکس ۳۳.۷۲ میلیارد دلار سود گزارش کرده که ۱۳ میلیارد دلار از آن به سود تولید محتوای اورجینال جدید اختصاص داشته است.

حقایق کوتاه:

میانگین سنی کاربران نتفلیکس بین ۳۵ تا ۴۴ سال است.
علیرغم تلاش‌ها برای محدود کردن اشتراک‌گذاری رمز عبور، تخمین زده می‌شود که ۳۱ درصد از کاربران برای این پلتفرم پولی پرداخت نمی‌کنند.
نتفلیکس دارای ۱۳۰۰ “خوشه توصیه” است که بر اساس تجربه کاربر جمع آوری شده اند.
پربیننده ترین سریال اورجینال سریال Wednesday است، با ۲۵۲.۱ میلیون بازدید.
نتفلیکس حق پخش جهانی ساینفلد را در سپتامبر ۲۰۱۹ به مبلغ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار خریداری کرد.
بزرگسالان به طور متوسط ​​۶۲.۱ دقیقه در روز را صرف تماشای نتفلیکس می کنند که نسبت به ۵۳.۳ دقیقه در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

پرایم ویدیو بزرگ‌ترین رقیب نتفلیکس است
Prime Video در ۷ سپتامبر ۲۰۰۶ تحت نام Amazon Unbox آغاز به کار کرد. از آن زمان، این سرویس چندین بار تغییر نام داده است از جمله نام کوتاه عمر Amazon Instant Video در سال ۲۰۱۱، قبل از انتخاب نام شناخته شده Prime Video. البته، قدرت پشت این سرویس استریمینگ از مالک آن، آمازون می آید، که تا ۱۳ آگوست ۲۰۲۴، ارزش بازار آن را ۱.۷۵ تریلیون دلار اعلام کرده و آن را به یک قدرت بین المللی در زمینه تولید و انتشار محتوای بصری تبدیل کرده است.

این غول استریمینگ نیز اقدامات مهمی برای توسعه و افزایش محبوبیت خود انجام داده است، از جمله مجوز محتوای زنده برای رویدادهایی مانند بازی‌های لیگ بیسبال و ادغام با MGM Studios. برای بسیاری، این سرویس استریم بیشتر به دلیل محتوای اورجینالش، از جمله سریال هایی مانند The Boys، Fleabag، Fallout، و Outer Range و فیلم های بلندی مانند Air، Borat Subsequent Moviefilm و One Night in Miami شناخته می شود.

پرایم ویدیو ثابت کرده است که بزرگترین رقیب نتفلیکس است، به طوری که در سال ۲۰۲۴ تخمین زده شد که این سرویس با ۲۲ درصد سهم بازار در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ در مقایسه با ۲۰ درصد سهم نتفلیکس (به ادعای Statista) در آمریکای شمالی، کمی از رقیب خود پیشی گرفته است. این برتری منطقه ای احتمالاً به دلیل ساختار آمازون است، از جمله ادغام سرویس استریم به عنوان بخشی از جایزه ای برای مشترکان دارای عضویتAmazon Prime. در سال ۲۰۲۴، Prime Video تقریباً ۲۰۰ میلیون مشترک در سراسر جهان دارد.

با این حال، سال ۲۰۲۴ با معرفی یک لایه Prime Video با پشتیبانی آگهی که در بازارهای منتخبی از جمله ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و کانادا در دسترس قرار گرفته است، سالی محوری برای این پلتفرم استریمینگ خواهد بود. طبق گزارش Business Insider، وال استریت این حرکت بالقوه را باعث افزایش درآمد ۵ میلیارد دلاری آمازون پرایم و ایجاد درآمد اضافی از بینندگانی می‌داند که برای عدم مشاهده تبلیغات هزینه های اضافی پرداخت می‌کنند. برای مصرف‌کننده، تبلیغات بیشتر همیشه ناخوشایند است، اما این ساختار می‌تواند شاهد رشد بزرگی در سود مالی در سال ۲۰۲۴ برای این سرویس استریم باشد، که می‌تواند به محتواهای بیشتری منجر شود.

حقایق کوتاه:

بیشترین مخاطبان پرایم ویدیو ۲۵ تا ۳۴ ساله هستند که حدود ۳۲.۶۳ درصد از مخاطبان آن را تشکیل می دهند.
سریال Fallout در عرض دو هفته پس از انتشار به دومین سریال پربیننده پرایم ویدیو تبدیل شد و ۶۵ میلیون بیننده اولین فصل آن را تماشا کردند.
پرایم ویدیو با کتابخانه ای متشکل از بیش از ۱۲,۰۰۰ فیلم و ۲,۰۰۰ سریال، پیشروی آشکار در مقدار محتوای موجود در پلتفرم های برتر استریمینگ است.
مجموع هزینه‌های آمازون برای محتوای ویدیویی در سال ۲۰۲۳ به حدود ۱۸.۹ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال قبل افزایش ۱۴ درصدی داشته است.

دیزنی پلاس کتابخانه ای قوی از فیلم های کلاسیک دارد
Disney+ در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹ به عنوان بخشی از استراتژی بزرگتر دیزنی برای رقابت در بازار استریم راه اندازی شد. نام دیزنی به خاطر فیلم های کلاسیک محبوب خود، مدت هاست با سرگرمی کودکان عجین بوده است. فراتر از فیلم های کلاسیک خود، دیزنی پلاس خانه انیمیشن های پیکسار، دنیای سینمایی مارول، جنگ ستارگان و مستندهای نشنال جئوگرافیک است. این موضوع باعث می شود که فیلم های مشهوری مانند Black Panther، Avengers: Endgame، Toy Story و Inside Out در کنار محتواهای اورجینال تلویزیونی مانند WandaVision، Loki، The Mandalorian و Ahsoka متعلق به این سرویس باشند.

با وجود کتابخانه بزرگش، همه چیز برای دیزنی پلاس سخت بوده است، اگر چه بر اساس کاتالوگ موجود خود، روز اول بسیار خوبی را با بیش از ۱۰ میلیون مشترک تجربه کرد. به ادعای Business of Apps، تا اوایل سال ۲۰۲۴، دیزنی پلاس تقریباً ۱۵۷.۸ میلیون مشترک داشته که کمی کمتر از تعداد اشتراک های دوران اوجش در نوامبر ۲۰۲۲ با ۱۶۴ میلیون مشترک بوده است.

با این حال، شرایط این غول استریمینگ بهتر شده و زیان نهایی تنها ۲۰ میلیون دلاری را برای سه ماهه منتهی به ۳۰ مارس ۲۰۲۴ گزارش کرده است. این سرویس به آرامی در حال کاهش دادن این عدد بوده و با کم کردن فاصله اش با دیگر سرویس ها، به سمت سودآوری می رود. برای مبارزه با رکود، Disney+ در برخی مناطق با Hulu همراه شده است و محتوای بیشتری را در مقیاسی مشابه با دیگر پلتفرم‌های استریمینگ ارائه می‌کند و به سرمایه‌گذاری بر روی محتوای اورجینال ادامه می‌دهد.

حقایق کوتاه:

کتابخانه محتوای Disney+ شامل ۷۵۰۰ اپیزود تلویزیونی و ۵۰۰ فیلم است.
به نظر می رسد Mandalorian بزرگترین موفقیت این پلتفرم باشد، سریالی که در سال ۲۰۲۰ ساخته شد و تاکنون زمان تماشای این سریال ۱۴.۵ میلیارد دقیقه بوده است.
گزارش شده که سریال WandaVision با ۲۵ میلیون دلار در هر قسمت، بیشترین بودجه تولید را برای برنامه های تلویزیونی در +Disney دارد.
کودکان و نوجوانان (سنین ۲ تا ۱۷ سال) بیشترین مخاطبان Disney+ را تشکیل می دهند که ۴۵ درصد از کل مخاطبان آن گزارش شده است، عددی بسیار بالاتر از دیگر سرویس های استریمینگ برای این گروه سنی است.
دیزنی شرکت لوکاس فیلم را در سال ۲۰۱۲ با قیمت حدود ۴.۰۵ میلیارد دلار خریداری کرد اما برای سود بردن از این فرنچایز با مشکل مواجه شده است.

Max دارای محتواهای تلویزیونی با پرستیژ است
سرویس Max، که قبلا با نام HBO Max شناخته می‌شد، متعلق به کمپانی Warner Bros. Discovery است که علیرغم اینکه در سال ۲۰۲۰ نسبتاً دیر وارد بازار استریم شد، این پلتفرم را به یک نیروی قدرتمند در این عرصه تبدیل کرده است. این پلتفرم استریم حاوی بهترین فیلم‌های دنیای دی سی بوده و به ایستگاه‌های تلویزیونی محبوب برای محتوای تلویزیونی ریالیتی مانند TLC و HGTV دسترسی دارد. مکس همه چیز زیر پرچم HBO را در کاتالوگ خود دارد، که خود را به عنوان بهترین مکان برای پخش محتواهای تلویزیون های نوآورانه و متمایز مطرح کرده بود.

این موضوع کاتالوگی منحصربه‌فرد از سریال‌های تحسین‌شده مانند Station Eleven، Industry، و The Staircase، در کنار برخی از بزرگ‌ترین فرنچایزهای پرفروش، مانند هری پاتر و دنیای سینمایی دی سی، با سریال هایی مناسب تماشای بی وقفه مانند ۹۰ Day Fiancé و Good Bones را می‌دهد. برای کسانی که در کانادا هستند، محتوای Max از طریق Crave در دسترس است.

تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، وارنر برادرز دیسکاوری تقریباً ۱۰۰ میلیون مشترک برای سرویس‌های استریم Max، HBO، HBO Max، و Discovery+ گزارش کرده است که بزرگترین بازار آن کانادا و ایالات متحده آمریکا بوده است. آمارهای دیگری که تصویر مکس در بازار استریمینگ را ترسیم می‌کنند کمی قدیمی‌ هستند، اما هنوز هم تصوری از عملکرد این غول استریمینگ از زمان پیدایش خود ایجاد خواهند کرد. طبق گزارش Business of Apps، در سال ۲۰۲۲، HBO Max درآمدی معادل ۵۳۴.۵ میلیون دلار از طریق ۵۰ میلیون مشترک خود داشته است.

یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۰ توسط Advance Television نشان می‌دهد که نسل هزاره (۲۳ تا ۳۸ ساله) بیش از هر پلتفرم دیگری این سرویس را می شناسند. ۷۳ درصد با فعالیت آن آشنا بوده و ۲۶ درصد احتمالا مشترک آن هستند. مخاطبان نسل هزاره و نسل زد به ویژه به Warner Library و CW Shows علاقه مند بودند. در مقابل، نسل های قدیمی تر هزاره و نسل ایکس به سمت محتواهای HBO و Max Originals گرایش دارند. این آمار بیش از پیش به دیدگاه مطلوب فوق الذکر نسبت به مکس در مقایسه با رقبایش صحه می گذارد.

حقایق کوتاه:

علیرغم پخش فصل آخر آن قبل از راه اندازی HBO Max، سریال بازی تاج و تخت همچنان محبوب‌ترین سریال این پلتفرم است.
خاندان اژدها برای اولین قسمت خود ۱۰ میلیون بیننده جذب کرد که آن را به موفق ترین اولین اکران سریالی در این پلتفرم تبدیل کرد.
The Last of Us پربیننده ترین سریال HBO Max است که به طور میانگین در هر قسمت ۳۲ میلیون بیننده داشته است.
Max تقریباً ۲,۲۰۰ فیلم و حدود ۱,۲۰۰ سریال تلویزیونی و بیش از ۳۵,۰۰۰ ساعت محتوا دارد.

Paramount+ برخی محتواهای تلویزیونی محبوب در ژانر علمی تخیلی و ریالیتی شو است
Paramount+ متعلق به Paramount Global است که از طریق ادغام CBS Corporation و Viacom در سال ۲۰۱۹ تشکیل شد. این موضوع به این پلتفرم استریمینگ امکان دسترسی به برنامه‌های CBS و Viacom از جمله پخش رویدادهای ورزشی در CBS را می‌دهد. برای طرفداران دنیای علمی تخیلی، Paramount+ به خانه پیشتازان فضا تبدیل شده است، از جمله تمام سریال‌های تلویزیونی و محتواهای اورجینالی مانند Star Trek: Discovery و Star Trek: Strange New Worlds. از دیگر برنامه های قابل توجه این سرویس می توان به The Good Fight، Yellowstone و Mayor of Kingstown اشاره کرد. از دیگر جاذبه‌های بزرگ این پلتفرم می توان فیلم‌های انحصاری South Park و مجموعه تلویزیونی پیشگام ریالیتی شو Big Brother را نام برد.

Paramount+ خود را به عنوان یک پلتفرم برتر حوزه استریمینگ ثابت کرده و در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ که به ۷۱.۲ میلیون مشترک در سراسر جهان رسیده است. با این حال، مشابه بسیاری از پلتفرم‌های استریمینگ دیگر، Paramount+ در این سه‌ماهه ۲۸۶ میلیون دلار ضرر داشته است (از ۵۱۱ میلیون دلار در همان مدت در سال ۲۰۲۳). Paramount+ در نظر دارد در سال ۲۰۲۵ به سودآوری برسد. محبوب‌ترین سریال در این پلتفرم کارتون South Park است، غیر از یک کتابخانه چشمگیر از محصولات شبکه هایی مانند CBS، Comedy Central، BET، MTV، و VH1.

شرکت والت دیزنی بیشترین سهم مالکیت را در Hulu دارد که با خرید فاکس قرن بیست و یکم در سال ۲۰۱۹، سهمی کنترلی در اینسرویس استریم به دست آورد. علیرغم این مالکیت، هر دو پلتفرم جدا از هم باقی مانده و محتوای هولو از طریق اپلیکیشن دیزنی پلاس در دسترسی است، اگر چه مشترکان هنوز هم می توانند از طریق خود Hulu به این محتواها دسترسی داشته باشند. این بدان معنی است که آینده Hulu می تواند بسیار متفاوت از تصویر فعلی آن در سال های پیش رو باشد.

با این وجود، Hulu موفقیت بزرگی داشته است، به ویژه با سریال های The Handmaid’s Tale، Only Murders in the Building، The Bear، و Shōgun، که در میان محبوب ترین و تحسین شده ترین سریال های تلویزیونی عصر مدرن هستند. همچنین این پلتفرم استریم خانه مشهورترین سریال ریالیتی شو در مورد خانواده های مشهور، یعنی The Kardashians است.

در حوزه تعداد مشترکین، Hulu حدود ۴۸.۵ میلیون مشترک پرداخت کننده حق اشتراک دارد که ۴.۴ میلیون آن ها تا نوامبر ۲۰۲۳ از سرویس تلویزیون زنده آن استفاده می کردند. اخیراً گزارش شده است که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، سهم این سرویس به ۵۰.۲ میلیون مشترک پولی رسیده است.

طبق گزارش Business of Apps، در سال ۲۰۲۳، Hulu درآمد ۱۱.۲ میلیارد دلاری را گزارش کرده، اگرچه سهم سودش از این عدد مشخص نیست. دیزنی در سال ۲۰۱۹ زمانی که این اپلیکیشن را از Comcast خریداری کرد، ارزش آن را ۱۵.۸ میلیارد دلار اعلام کرد. این پلتفرم از زمان راه اندازی، به لطف برنامه برنامه سازی باکیفیتش، مانند سریال فوق الذکر Shōgun به رشد خود ادامه داده است. سرویس Hulu دارای حدود ۱,۶۵۰ سریال و بیش از ۲,۵۰۰ فیلم است.

Apple TV+ یک سرویس استریمینگ دست کم گرفته شده است
Apple TV+ به طور رسمی در ۱ نوامبر ۲۰۱۹ راه اندازی شده و در بیش از ۱۰۰ کشور در دسترس است. با همکاری بازیگران و فیلمسازان سرشناس، با محتواهایی که با کاتالوگ محتوای HBO قابل مقایسه است، شهرت زیادی به خاطر خلق محتواای با کیفیت بالا به دست آورده است.

این کاتالوگ شامل سریال بسیار موفق Ted Lasso می‌شود که تحسین منتقدان و طرفداران را به همراه داشت. دیگر سریال‌های اورجینال برجسته این سرویس عبارتند از: The Morning Show, Silo, و Severance. همچنین این پلتفرم استریم به خانه مستندهای اورجینال با کیفیت بالا مانند ۱۹۷۱: The Year That Music Changed Everything، Still: A Michael J. Fox Movie و Beastie Boys Story تبدیل شده است.

طبق گزارشی از بلومبرگ که در جولای ۲۰۲۴ منتشر شد، Apple TV+ بسیار از نتفلیکس عقب است و تنها ۰.۲ درصد از بینندگان تلویزیون در ایالات متحده را در اختیار دارد. این بدان معنی است که نتفلیکس در یک روز بیشتر از Apple TV+ در یک ماه بازدید دارد. در سال ۲۰۲۲، گزارش شد که Apple TV+ دارای ۲۵ میلیون مشترک پولی است که این عدد از طریق پیشنهادات دیگر به ۵۰ میلیون مشترک نیز می رسد، ارقامی که در مقایسه با رقبایش در این حوزه چندان قابل توجه نیست.

در حالی که سود یا ضرر Apple TV+ گزارش نشده است، به نظر می رسد که این سرویس هنوز در مسیر سودآوری نیفتاده است، در حالی که شرکت مادر آن، Apple Inc.، در اوت ۲۰۲۴ به ارزش ۳.۳۶ تریلیون دلار رسیده است. همچنین Apple TV+ سرویس اجاره نیز دارد، اگر چه آمار خود در این حوزه را تاکنون منتشر نکرده است و اینکه آیا اعداد این بخش از کل عدد اعلام شده برای استریمینگ یا جداست نیز مشخص نیست. طبق گزارش ها، سریال Ted Lasso با وجود پایان یافتن در فصل سوم در ۳۱ می ۲۰۲۳، هنوز هم پرمخاطب ترین برنامه این پلتفرم است.

Tubi بزرگترین کتابخانه استریمینگ رایگان را دارد
FOX Entertainment مالک Tubi است و با بیش از ۴۰۰ شریک محتوایی برای ایجاد بزرگترین کتابخانه آنلاین مشاهده رایگان با پشتیبانی آگهی (بیش از ۴۰,۰۰۰ فیلم و سریال) همکاری می کند. علاوه بر این، این سرویس، امکان استریم زنده تلویزیونی را روی بیش از ۲۰۰ ایستگاه تلویزیونی فراهم می کند. توبی به دلیل محتوای رایگانش شناخته شده است، اما به تهیه سریال ها و فیلم های اورجینال نیز روی آورده است. توبی از طریق همکاری های خود و قرار گرفتن در زیر پرچم شرکت فاکس، به بهترین مکان برای استریم همه برنامه های گوردون رمزی و آثار کلاسیک کودکانه مانند بارنی تبدیل شده است.

Tubi یکی از پلتفرم‌هایی است که از زمان آغاز به کارش رشد قابل توجهی داشته است و با پیشگام بودن در مدل‌سازی سرویس استریم رایگان با پشتیبانی از تبلیغات، همراه با یک کتابخانه عظیم محتوایی، به محبوبیتی دست یافته است که با اکثر پلتفرم‌های استریم رقابت می‌کند. طبق آمار Statista، تا مارس ۲۰۲۴، Tubi نزدیک به ۸۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در سرتاسر جهان داشته است که رشد قابل توجهی از سال ۲۰۲۲ را نشان می دهد، سالی که تعداد کاربران فعال آن به ۶۴ میلیون رسیده بود. این همچنین باعث شده است که توبی در جایگاه دومین پلتفرم استریمینگ رایگان پس از یوتیوب، هرچند با اختلاف زیاد، قرار داشته باشد در حالی که رقیبش با ۲.۷ میلیارد کاربر فعال ماهانه در صدر است.

Peacock بهشتی برای طرفداران محتوای کمدی است
Peacock، متعلق و تحت اداره NBCUniversal بوده و در ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد. این پلتفرم، با استفاده از کاتالوگ تلویزیونی عظیم NBC، به یکی از بهترین گزینه‌های استریمینگ برای محتواهای سرگرم کننده، درام‌های جذاب و ریالیتی تبدیل شده است. Peacock یکی از تاثیرگذارترین کاتالوگ‌های کمدی دنیای تلویزیون را دارد، با آثاری مانند The Office و Parks and Recreation در کنار سریال‌های اورجینال محبوبی مانند Poker Face و Bel-Air. در زمینه ریالیتی شو، سریال موفق The Traitors را در کنار درام های بامزه ای مانند The Real Housewives و Love Island USA را در این پلتفرم خواهید یافت.

Hulu می تواند تغییرات بزرگی را ایجاد کند
Peacock در طی سال ها رشد قابل توجهی داشته است. طبق گزارش Recreation Crush، تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، این پلتفرم ۳۳ میلیون مشترک داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش را نشان می دهد، البته باید توجه داشت که این عدد بین سه ماهه اول و دوم یک میلیون کاهش داشته است. همچنین این گزارش نشان داد که Peacock در نیمه اول سال ۲۰۲۴ تقریباً ۲.۱ میلیارد دلار درآمد داشته است.

در حالی که پشت سر دیگر غول‌ها قرار دارد، محتوای تلویزیونی پلتفرم Peacock به آن جایگاهی قوی در دنیای رقابتی استریمینگ بخشیده است. این محتوا شامل کتابخانه عظیمی متشکل از ۸۰,۰۰۰ ساعت محتوای تقاضامحور و بیش از ۵۰ کانال زنده است. محبوب ترین سریال این پلتفرم The Office است که به طور مداوم در صدر جدول پلتفرم های استریمینگ قرار دارد.

AMC+ با برندهای دیگر ترکیب شده است
AMC+ در ۱ اکتبر ۲۰۲۰ توسط AMC Networks راه‌اندازی شد تا مجموعه‌ای از سریال های اورجینال، فیلم‌ها و محتوای انحصاری را در اختیار مشترکان قرار دهد. یکی از نقاط قوت AMC+ ناشی از محتوای سفارشی آن تحت برندهای دیگر، از جمله BBC America، IFC، Sundance TV، Shudder، Sundance Now، Acorn TV و HIDIVE است. قابل توجه است که Shudder پناهگاهی عالی برای علاقمندان به عناوین ترسناک است.

محتوای AMC+ مورد تحسین منتقدان قراگرفته و طرفداران نیز از آن ها استقبال کرده اند، در حالی که فرنچایز The Walking Dead یکی از پرمخاطب ترین محتواهای آن است. سایر عناوین برجسته در این پلتفرم عبارتند از Mad Men، Better Call Saul، Gangs of London، Killing Eve و Dark Winds.

Hulu می تواند تغییرات بزرگی را ایجاد کند
در سال ۲۰۲۴، شبکه AMC بیش از ۱۱.۵ میلیون مشترک استریم را در پلتفرم های مختلف خودداشت که منجر به سود ۴۵.۸ میلیون دلاری در سه ماهه اول سال برای آن شد. با این حال، این سرویس استریم، موفقیت نسبتاً ناموزونی در بخش استریمینگ داشته است، زیرا درآمد داخلی آن نسبت به سال گذشته کاهش یافته (۱۴ درصد) و همچنین شاهد کاهش فروش آگهی (۱۳ درصد)، فروش توزیعی (۱۵ درصد)، فروش اشتراکی (۷ درصد)، درآمد وابسته (۴ درصد) و مجوز محتوا (۴۰ درصد) بوده است. اگرچه درآمدهای استریم نسبت به سه ماهه اول سال قبل ۳ درصد افزایش یافته است، اما این نشان می دهد که AMC+ در این بازار بسیار رقابتی با مشکل مواجه بوده است.

با استفاده از برنامه های با پشتیبانی تبلیغات، تمرکز بر محتوای هدفمند، و جستجوی راه هایی برای بهبود تجربه کاربر، این پلتفرم استریمینگ به این سادگی ها از رقابت کنار نخواهد کشید و می تواند موفق تر باشد. این پلتفرم استریمینگ دارای قدرتی قابل توجه در فرانجایز Walking Dead است، در حالی که The Walking Dead: Daryl Dixon (۶۳۱,۰۰ بیننده) به عنوان پربیننده ترین سریال در اولین فصلش، که The Walking Dead: Dead City را پشت سر گذاشت توانسته موفقیت خوبی برای این پلتفرم باشد. انتظار می رود این سریال بزرگترین سریال AMC+ باشد در حالی که فصل دوم آن قرار است در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۴ پخش شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.