اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

September 2, 2024
13:19 دوشنبه، 12ام شهریورماه 1403
کد خبر: 172954

پس از فیلتر ایکس در برزیل؛ تقاضا برای VPNبا وجود جریمه سنگین افزایش یافت

قطع دسترسی به پلتفرم ایکس در برزیل نشان داد که حتی جریمه‌های سنگین مالی هم نمی‌تواند جلودار تلاش مردم برای کنار زدن محدودیت‌ها باشد. با وجود اینکه براساس حکم دادگاه عالی برزیل جریمه‌ای نزدیک به ۹ هزار دلار برای هر روز دسترسی به ایکس از طریق وی‌پی‌ان در نظر گرفته شده است، تقاضا برای ابزار دور زدن فیلترینگ افزایش یافته است.

به گزارش پیوست به نقل از بیزینس‌اینسایدر، روز جمعه و پس از تشدید تنش ها میان قاضی دادگاه عالی و شبکه اجتماعی تحت مالکیت ایلان ماسک، دادگاه در نهایت حکم به قطع دسترسی به این پلتفرم در برزیل داد. پلتفرم تحت مالکیت ماسک با اشاره به نگرانی‌های آزادی بیان، درخواست قاضی موراس برای حذف محتوای مربوط به گروه‌های راست افراطی را رد کرده است.

موراس علاوه بر دستور به فیلترینگ، جریمه‌ای ۹ هزار دلاری را در صورت دسترسی کاربران با استفاده از وی‌پی‌ان در نظر گرفته است. اما با وجود در نظر گرفتن این جریمه سنگین، آمار وبسایت VPNMentor نشان می‌دهد که تقاضا برای وی‌پی‌ان در برزیل یک رشد ۱۶۰۰ درصدی را تجربه می‌کند.

گفتنی است که گزینه‌های جایگزین ایکس نیز رشد قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. بلو‌اسکای طی چند روز گذشته ۵۰۰ هزار کاربر جدید را جذب خود کرده و فعالیت در این پلتفرم به اوج تازه‌ای رسیده است. همچنین تردز نیز کاربران زیادی را جذب خود کرده است.

کاربران برزیل می‌گویند با اینکه این پلتفرم به اندازه فیسبوک، یوتیوب و تیک‌تاک در این کشور شهرت ندارد اما بدون ایکس احساس می‌کنند از جهان جدا افتاده‌اند. گزارشی از AP نیز به نقل از کاربران می‌گوید ممنوعیت و قطع دسرتسی یک رویکرد سرکوبگرانه است و این در حالی است که هدف موراس مبازه با تندروهای مستبد در کشور است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.